RMC Scorpion: sporťák na vodu

Společnost Ronn Motor Company, která sídlí v americkém Texasu, se pustila do zajímavého projektu. Vyvíjí totiž sporťák, který kromě konvenčního benzínu bude schopen spalovat vodík, což v konečném důsledku podstatně sníží emise a také finanční náklady na provoz.

V případě Scorpionu půjde o klasický zážehový motor, který bude po dodatečných úpravách schopen spalovat mix benzínu a vodíku. Jde o motor od Hondy, 3,5-litrový šestiválec, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Agregát podporuje nový palivový systém, včetně nových vstřiků.

Vůz je schopen vodík produkovat autonomně, systém se skládá z nádrže na vodu, z které se elektrolýzou získává vodík potřebný pro spalování. Za tímto systémem stojí externí společnost Hydrorunner. Výhodou je, že Scorpion se nemusí spoléhat na čerpací stanice s vodíkem, kterých je prozatím stále málo.

První dodávky vozu se uskuteční v říjnu tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek
RMC Scorpion

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků