RMC Scorpion: sporťák na vodu

Společnost Ronn Motor Company, která sídlí v americkém Texasu, se pustila do zajímavého projektu. Vyvíjí totiž sporťák, který kromě konvenčního benzínu bude schopen spalovat vodík, což v konečném důsledku podstatně sníží emise a také finanční náklady na provoz.

V případě Scorpionu půjde o klasický zážehový motor, který bude po dodatečných úpravách schopen spalovat mix benzínu a vodíku. Jde o motor od Hondy, 3,5-litrový šestiválec, který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. Agregát podporuje nový palivový systém, včetně nových vstřiků.

Vůz je schopen vodík produkovat autonomně, systém se skládá z nádrže na vodu, z které se elektrolýzou získává vodík potřebný pro spalování. Za tímto systémem stojí externí společnost Hydrorunner. Výhodou je, že Scorpion se nemusí spoléhat na čerpací stanice s vodíkem, kterých je prozatím stále málo.

První dodávky vozu se uskuteční v říjnu tohoto roku.

Klepněte pro větší obrázek
RMC Scorpion

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků