Riziková mapa ukazuje smysl měření rychlosti (nejen) na dálnicích

Ústřední automotoklub ČR a společnost AF-Citypla zveřejnily nejnovější mapu rizikových míst na českých silnicích. Nejen řidiči si tak mohou prohlédnout, na kterých silnicích hrozí největší riziko nehod a kde naopak k nehodám nedochází.

Klepněte pro větší obrázek
Mapa rizikových míst na českých silnicích (zvětšíte kliknutím)

V mapě najdete pouze dálnice, rychlostní silnice a silnice první třídy. Riziko nehod znázorněné různými barvami je založeno na počtu nehod se smrtelnými nebo vážnými úrazy a jejich porovnáním s intenzitou dopravy na konkrétním úseku. Nejnovější výsledek se zabývá obdobím od roku 2012 do roku 2014.

Život řidiče | Bezpečnost | Škoda | Názory | Škoda Octavia

Dálniční Superby nestačí, policie kupuje další auta. Bude to k něčemu?

Jak je vidět, vysoké riziko nehod je na celé řadě míst. Za pozornost ovšem stojí dálnice. Je totiž všeobecně známo, že právě dálnice patří k nejbezpečnějším silnicím a tato nová mapa je toho dalším důkazem. Velmi často statistiky hlásí riziko nehody jako nízké, maximálně středně nízké. Přesto má pan ministr Ťok v plánu zvyšovat bezpečnost silničního provozu instalací úsekového měření právě na dálnicích. Nabízí se otázka, jaký to tedy asi bude mít efekt, když se bude zvyšovat bezpečnost na nejbezpečnějších komunikacích v ČR.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Na českých dálnicích se už měří rychlost. Úsekové radary se připravují

Zajímavá je také část oficiální tiskové zprávy zveřejněné ÚAMK oznamující vydání této mapy, kde se doslova píše: „Cílem Rizikových map EuroRAP je srozumitelně ukázat veřejnosti, správcům silnic i odborníkům, které silniční úseky vykazují statisticky nejvyšší rizikovost a na jaké lokality by bylo efektivní zaměřit svoji pozornost při snižování počtu tragických silničních nehod.“ Že by tyto mapy byly na konec pro někoho nedostatečně srozumitelné?

Za zmínku ale stojí i nejrizikovější úseky, třeba taková R7 u Loun. Jde o dvouproudou komunikaci, která není prakticky v ničem záludná, je rovná a přehledná. Není problém jet zde podstatně více než maximálně dovolených 90 km/h, aniž by byl kdokoliv ohrožen. A přesto je tu tolik tragických nehod. Důvod? Není to rychlost jako taková, ale jiné přestupky typu nedodržování bezpečné vzdálenosti, případně nesprávné předjíždění a hlavně nevěnování se řízení (klasická nehoda, kdy řidič z ničeho nic vyjel do protisměru). Jenže policii tu moc často nepotkáte a když, tak měří rychlost u obce Chlumčany, kde je omezení na 60 km/h.

Život řidiče | Bezpečnost

Ministerstvo dopravy chce zlepšit bezpečnost na přejezdech pomocí laseru  

Doufejme, že odpovědní úředníci si tuhle mapu důkladně prohlédnou a vyvodí z ní adekvátní důsledky. Efektivní snižování počtu usmrcených lidí na českých silnicích nevede přes nesmyslné měření rychlosti na dálnicích. Velice vhodné by bylo zaměření se na méně výdělečné a hůře prokazatelné přestupky, které jsou ovšem ve finále nebezpečnější, nebo investovat do dalších úprav komunikací. Začít bychom mohli třeba od obyčejného vodorovného značení...

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman | 23 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků