Rinspeed UC?: zábavný elektroprcek

Švýcarské designérské studio Rinspeed nás právě zasypalo snímky své nové studie. Jde tentokrát o více než cvičení?

Nový koncept Rinspeedu nese tajemný název UC? a představí se na autosalonu v Ženevě. Stalo se již dobrou tradicí, že si Rinspeed domácí autosalon nenechává ujít, kreace této značky totiž takřka pokaždé opravdu stojí zato. Na rozdíl od dva roky starého prototypu Squba vycházejícího ze sportovního Lotusu Elise míří Rinspeed UC? do společnosti malých, veselých městských vozítek, reprezentovaných třeba modely Fiat 500 a Smart ForTwo. Jde o čistý elektromobil, jenž má svým potenciálním uživatelům nabídnout spoustu zajímavých cestovních zážitků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rinspeed sáhl po sadě li-ionových akumulátorů specializované společnosti LiTec, jež vznikla společným úsilím firem Evonik a Daimler AG. Baterie vozíku UC? zajistí možnost ujet 105 km na jedno nabití, na první pohled to není hodnota nijak oslnivá, ale řada z dnešních automobilů toho během dne o moc více nenajede. Nový Rinspeed dále rozvíjí parkovací koncept započatý prvním Smartem, umožňující parkování kolmo k chodníku i v místech s předepsaným podélným stáním, což by mělo výrazně usnadnit parkování v přeplněných městských centrech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rinspeed jej ale posouvá dále. Zároveň totiž vyvinul, jak vidíte i na přiložených snímcích, soustavu pro snadné najíždění do speciálně upravených železničních vagónů, posádka si tak na svých výletech mezi městy může odpočinout. Jelikož většina evropských vlaků jezdí na elektrický pohon, zůstává provoz vozu UC? i v tomto případě bez přímých emisí škodlivých plynů. Ačkoli koncept počítá s příčným najížděním vozů do vlaků, prostorová náročnost zůstává výrazná, takže případná „jízdenka“ zřejmě nebude zrovna levnou záležitostí. Budete-li však chtít, můžete si svůj vozík během cesty alespoň poněkud dobít...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Že to Rinspeed s tímto modelem a jeho případnou sériovou výrobou myslí opravdu vážně, o tom napovídá důsledné zpracování detailů a úzká spolupráce se subdodavatelskými firmami. Problémem současných elektromobilů například bývá vytápění prostoru pro cestující, specializovaná společnost Eberspacher kvůli tomu pro nový Rinspeed vyvinula vysokonapěťový a údajně velmi hospodárný systém, jenž je prý schopen vytopit interiér na 60 stupňů za pouhých 30 sekund. Rinspeed by si sériovou výrobu modelu UC? přál, ale bez silného partnera to zřejmě nepůjde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rinspeed UC?
Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2002
Stav: 189 817 km
Cena: 17 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků