Rinspeed Etos je BMW i8 s volantem, který umí zmizet v palubce

Potřetí v krátké době se vracíme k BMW i8 a potřetí to je zcela jiný „tuning“. Zatímco první úprava znamenala zástavbu spalovacího osmiválce a ta druhá přinesla zběsilý design, třetí přestavba, o kterou se postaral Rinspeed, ukazuje budoucnost. Tahle i8 totiž umí sama řídit a podle toho její interiér také vypadá.

Rinspeed je už několikátá společnost (dříve to bylo třeba Volvo), která se zabývá podobou interiéru v autech, která budou schopna zcela samostatné jízdy, což dává prostor ke kompletní přestavbě pracoviště řidiče. Rinspeed Etos, jak se nový koncept jmenuje, má proto volant, který se na vaše přání schová v palubce. Tím řidič získá více prostoru před sebou a může si třeba v klidu číst.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Budoucnost podle společnosti Rinspeed: Sportovní tříválcový vůz, sledování vlastním dronem, volant schopný zmizet v palubce, všeobecná konektivita, kompletní bezpečnostní asistenti i hlídání toho, kam se coby řidič koukáte. Těšíte se?

Nebo může také sledovat něco na displeji s úhlopříčkou 21,5 palce a ultra HD rozlišením. Takové displeje jsou v autě dva a každý lze samostatně nastavit tak, aby se vám na něj dobře koukalo. Ovládání jednotlivých funkcí bude možné provádět hlasově, ale počítá se také s ovládáním gesty.

Vůz má zároveň osm HD kamer rozmístěných po karoserii, což lze využít pro různé situace. Třeba při parkování k obrubníku, kdy vám systém promítne přímý záběr předních kol, abyste si o obrubník neodřeli dvacetipalcové disky. Jenže tím stále technické vychytávky nekončí.

Tuning | Zajímavosti | Video | Sportovní auta | BMW

BMW i8 trochu jinak: Místo malého tříválce přeplňovaný osmiválec

Rinspeed sleduje oči řidiče a tuto informaci několika způsoby využívá. Zpětná zrcátka jsou virtuální, slepý úhel neexistuje, ale hlavně se zapnou pouze tehdy, kdy se na ně řidič podívá, což je možné právě díky sledování očí. Zároveň systém ví, co jste coby řidič viděli, protože umí monitorovat veškeré překážky kolem vás, především si ale časem zjistí, které překážky jste naopak přehlédli. Podle toho pak upravuje případná upozornění zobrazovaná na displejích.

Třešničkou na dortu je dron, který má svou přistávací plošinu vzadu nad motorem. Ta se ale skládá z 12 000 diod, takže zde můžete promítat různé nápisy. Dron jako takový umí vyzvednout některé drobné věci (Rinspeed dává jako příklad kytici růží), případně vás bude natáčet, jak se krásně vezete po vaší oblíbené silnici a video živě přenášet na internet, kde se na něj budou koukat vaši přátelé, které zajisté nemají nic jiného na práci.

Rinspeed Etos se ukáže ve světové premiéře začátkem ledna na veletrhu CES 2016. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků