Rinspeed E2: sportovní i úsporný Fiat 500

Švýcarská firma Rinspeed si samozřejmě nemůže domácí autosalon nechat ujít a na jeho účast se řádně připravila hned několika výraznými ekologickými koncepty, jimiž chce dokázat, že osud naší planety jí není ukradený. Pod jednoduchým názvem E2 se skrývá upravený Fiat 500 Abarth, který do vínku dostal dvoumódový úsporný agregát. Mluvit o něm tedy můžeme jako o vozu dvou rozličných charakterů.

Odhlédneme-li od drobných kosmetických změn a výrazného oranžového metalického laku, Rinspeed E2 je výjimečný právě svým úsporným agregátem. Ten nabídne dva různé režimy a to úsporný Commuting a výkonnější Highway. Při tom prvním disponuje agregát výkonem 44 kW/60 koní, což bohatě stačí pro jízdu v městském provozu, při jízdě vyžadující si vyšší výkon může řidič pouhým stlačením tlačítka přepnout do druhého režimu, v němž už motor využívá výkonu 117 kW/160 koní. Při prvním módu spotřebuje malý Fiat v průměru pouze 4 l benzínu na 100 a při svižnější jízdě s použitím režimu Highway „spolyká“ stále přijatelných 7l/100 km. Společnost chce tímto způsobem prezentovat další možnou alternativu při budování úsporných vozidel a nápad to rozhodně není špatný...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rinspeed E2 dokáže být nejen úsporný
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků