Rinspeed Dock+Go: další dobrý nápad na březen

Švýcarská miniautomobilka Rinspeed si ani tentokrát nenechá ujít příležitost prezentovat se na domácím autosalonu svojí novou studií.
Seznam kapitol
  1. Rinspeed Dock+Go
  2. Fotogalerie

Jen málo podobných firem dokáže stavět tak rozmanité, promyšlené a vtipné studie jako Rinspeed. Již řadu let s železnou pravidelností společnost Rinspeed představí v půli února nový koncept, který pak oslaví svoji oficiální premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. A letošní rok nezůstane výjimkou, na stánku Rinspeedu tentokrát zazáří studie Dock+Go.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rinspeed Dock+Go pro letošní autosalon v Ženevě
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
"Batoh" bude k Smartu připevněn na pevno, tedy bez otočného mechanizmu

Jádrem této přestavby se stává kompaktní přívěsný vozík, o němž u Rinspeedu hovoří jako o „batohu na kolech“. Tento vozík je koncipován ve stylu tendru parní lokomotivy, tedy jako druh dodatečného zdroje energie, jenž může nést elektrocentrálu či sadu palivových článků nebo akumulátorů. Autor studie Frank M. Rinderknecht tuto soustavu nazývá Vario Hybrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav doznal také interiér

Tento „batoh“ chce řešit omezený dojezd elektromobilu Smart ForTwo Electric, který se má v sérii pohybovat okolo 140 km. Po zastavení je navíc schopen elektřinou napájet třeba víkendovou chatu nebo rovnou celou domácnost. Pokud se s vozem Smart ForTwo Electric chystáte jen na krátkou vyjížďku, lze prý přívěs snadno odpojit a vrátit na své místo originální nárazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Rinspeed Dock+Go poslouží široké škále účelů

Přívěsy bude možno vyrábět v široké škále typů lišících se velikostí, vzhledem i funkcí. Kromě zdroje energie mohou sloužit pizzeriím, řemeslníkům nebo „lufťákům“, verzí může být celá řada. Podle připojených snímků zatím pánové z Rinspeedu zřejmě neřešili otázku kroucení zadních kol (všimněte si, na všech snímcích jsou přední kola natočena rovně), jež podle všeho postrádá natáčecí mechanizmus nápravy pevně připojeného vozíku…

Ačkoli studie Rinspeed Dock+Go vychází z modelu Smart ForTwo ED, přívěsný vozík bude možno prý připojit i za jakýkoli jiný Smart ForTwo s konvenčním spalovacím motorem.
 

Následující kapitola
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2001
Stav: 208 156 km
Cena: 60 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 119 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků