Rinspeed Dock+Go: další dobrý nápad na březen

Švýcarská miniautomobilka Rinspeed si ani tentokrát nenechá ujít příležitost prezentovat se na domácím autosalonu svojí novou studií.
Seznam kapitol
  1. Rinspeed Dock+Go
  2. Fotogalerie

Jen málo podobných firem dokáže stavět tak rozmanité, promyšlené a vtipné studie jako Rinspeed. Již řadu let s železnou pravidelností společnost Rinspeed představí v půli února nový koncept, který pak oslaví svoji oficiální premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě. A letošní rok nezůstane výjimkou, na stánku Rinspeedu tentokrát zazáří studie Dock+Go.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rinspeed Dock+Go pro letošní autosalon v Ženevě
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
"Batoh" bude k Smartu připevněn na pevno, tedy bez otočného mechanizmu

Jádrem této přestavby se stává kompaktní přívěsný vozík, o němž u Rinspeedu hovoří jako o „batohu na kolech“. Tento vozík je koncipován ve stylu tendru parní lokomotivy, tedy jako druh dodatečného zdroje energie, jenž může nést elektrocentrálu či sadu palivových článků nebo akumulátorů. Autor studie Frank M. Rinderknecht tuto soustavu nazývá Vario Hybrid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úprav doznal také interiér

Tento „batoh“ chce řešit omezený dojezd elektromobilu Smart ForTwo Electric, který se má v sérii pohybovat okolo 140 km. Po zastavení je navíc schopen elektřinou napájet třeba víkendovou chatu nebo rovnou celou domácnost. Pokud se s vozem Smart ForTwo Electric chystáte jen na krátkou vyjížďku, lze prý přívěs snadno odpojit a vrátit na své místo originální nárazník.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Rinspeed Dock+Go poslouží široké škále účelů

Přívěsy bude možno vyrábět v široké škále typů lišících se velikostí, vzhledem i funkcí. Kromě zdroje energie mohou sloužit pizzeriím, řemeslníkům nebo „lufťákům“, verzí může být celá řada. Podle připojených snímků zatím pánové z Rinspeedu zřejmě neřešili otázku kroucení zadních kol (všimněte si, na všech snímcích jsou přední kola natočena rovně), jež podle všeho postrádá natáčecí mechanizmus nápravy pevně připojeného vozíku…

Ačkoli studie Rinspeed Dock+Go vychází z modelu Smart ForTwo ED, přívěsný vozík bude možno prý připojit i za jakýkoli jiný Smart ForTwo s konvenčním spalovacím motorem.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Rinspeed Dock+Go
  2. Fotogalerie
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků