Řídili jsme hybridní C-MAX a Fusion, který je předzvěstí nového Mondea

Ford C-MAX Energi a Mondeo Hybrid se v Evropě začnou prodávat až příští rok, ale my jsme se za volant jejich amerických protějšků na chvíli dostali už dnes.
Seznam kapitol
  1. Z Ameriky k nám; Úspornější Atkinson
  2. Ford C-MAX Energi: Tiché MPV bez kufru
  3. Ford Fusion Hybrid: Pozor, tohle není nové Mondeo!
  4. Závěr, Kompletní fotogalerie

Že Ford zařadí příští rok do své evropské nabídky vybrané hybridní modely ze svého severoamerického sortimentu, jsme vám řekli už v úterý. Je to další logický krok v postupném sjednocování roztříštěného výrobního programu, které má Fordu pomoci zpět k trvalému návratu do černých čísel. Přinejmenším si to takhle maluje šéf automobilky Alan Mulally. Vzhledem k tomu, že ve svém předchozím angažmá přivedl na svět širokotrupý dvoumotorový dálkový letoun 777, který prakticky ovládl trh dálkových letadel, a později postavil na nohy celý churavějící Boeing, není radno brát jeho troufalé vize na lehkou váhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekC-MAX Energi (vlevo) má stejný motor i přístrojový panel jako Fusion Hybrid

V Americe Ford prodává celkem čtyři hybridní modely se dvěma typy hnacího ústrojí: C-MAX Hybrid a Ford Fusion Hybrid jsou – kupodivu! – hybridy, zatímco C-MAX Energi a Fusion Energi patří k takzvaným plug-in hybridům, které můžete dobíjet i ze zásuvky. Nabídka pro Evropu bude jednodušší: hybridní C-MAX dostaneme výhradně v plug-in variantě, Fusion/Mondeo pouze jako Hybrid.

Americké specifikace obou těchto modelů jsme včera krátce vyzkoušeli v okolí německého Frankfurtu. Velmi krátce. Ranní mlhy nad Ruzyní ve spojení s absencí naváděcího systému ILS kategorie III na dráze 12/30 zahustily oblohu nad Středními Čechami vyčkávajícími letadly a nám ukrojily z naplánovaného svezení notný kus. Cestu jsme si ovšem nechat ujít nemohli. Vždyť to byla vůbec první šance vyzkoušet v provozu auto, které se příští rok začne v Evropě prodávat jako nové Mondeo.

Úspornější Atkinson

Všechny hybridní modely značky Ford využívají hnací ústrojí se shodným základem – zážehovým čtyřválcem 2,0 l, pracujícím v Atkinsonově cyklu. Ten ponechává sací ventily otevřené relativně dlouho v kompresní fázi, čímž vyvolá zpětné proudění nasátého vzduchu v sacím traktu. Efektivní kompresní poměr se díky tomu zmenšuje, zatímco expanzní poměr zůstává zachován, což umožňuje účinnější proměnu tepelné energie v kinetickou. V závěru expanzní fáze Atkinsonova cyklu se tlak ve spalovací komoře rovná atmosférickému tlaku. Takový motor je méně výkonný, ale úspornější než konvenční zážehová jednotka. Proto se s ním setkáváme v hybridech stále častěji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zážehovému čtyřválci pomáhá v obou autech elektromotor o výkonu 120 koní

Vrtání 87,5 a zdvih 83,1 mm naznačují, že v Mexiku vyráběný motor vznikl adaptací čtyřválce Mazda série L, zkonstruovaného Mazdou na konci 90. let a používaného v mnoha modelech obou značek po většinu minulé dekády. Má proměnné časování ventilů pouze na straně sání a přípravu směsi zajišťuje nepřímé vícebodové vstřikování. V hybridních Fordech dosahuje výkonu 143 koní a točivého momentu 175 Nm.

Ojetiny | Život řidiče | Technika | Ford | Kombi | Ford Mondeo

Na brzdě: Ford Mondeo 2.0i 16V (175 252 km)

Dál už se specifikace obou hybridních modelů liší. Na následujících stránkách se dozvíte, čím se Energi liší od běžného C-MAXu a co můžeme čekat od příští generace Mondea, jehož je Fusion blízkým příbuzným.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Z Ameriky k nám; Úspornější Atkinson
  2. Ford C-MAX Energi: Tiché MPV bez kufru
  3. Ford Fusion Hybrid: Pozor, tohle není nové Mondeo!
  4. Závěr, Kompletní fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků