Řidiči rozeznají civilní passaty. Policie je proti tomu bezmocná

Před dvěma roky nasazená zbraň na dálniční piráty přestává plnit svou roli. Šestnáct superrychlých vozů Volkswagen Passat R36 v civilním provedení zakoupila Policie ČR kvůli zvýšení bezpečnosti a hlavně jako past na řidiče, kteří výrazně překračují povolené rychlosti. Jenže čeští motoristé jsou nebývale pozorní. Na silnici dokážou policejní passat odhalit a ihned jedou předepsanou rychlostí, takže se původní efekt rozplývá.

Policie si s touto skutečností zatím příliš neví rady. „Zaznamenali jsme změnu v obvyklém v chování řidičů, ale těžko s tím můžeme něco dělat. Měnit registrační značky nemůžeme a barvu vozů taky ne. Zatím nevíme, jak situaci řešit,“ krčil rameny vrchní komisař kapitán Richard Hošek z odboru služby dopravní policie v Hradci Králové.

Hlídky se možná přesunou jinam

Pomoci by snad mohla určitá změna taktiky policejních hlídek. „Asi se přesuneme na jiné silnice, kde nás řidiči nebudou čekat. Opustíme místa, kde to není potřeba, a zkusíme najít lokality, na nichž budeme něco platní,“ naznačil komisař o programu vozů.

Policejní passaty se po českých silnicích pohybují ve stříbrné, černé, tmavě a bledě modré metalíze. Řidiči se je oproti soukromým vozům stejného typu naučili rozeznávat podle odchylek v chromování na přední a zadní části karoserie.

V podstatě sportovní vůz Volkswagen Passat R36 s motorem o výkonu 220kW dosáhne rychlosti 250 kilometrů v hodině a od nuly do stovky zrychlí za sedm vteřin (s těžkým policejním vybavením). To posádkám umožňuje účinně pronásledovat řidiče, kteří se jim rozhodli ujet. Hlavní předností passatů uvedených do provozu začátkem roku 2009 je měření rychlosti za jízdy a natáčení telefonujících řidičů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků