Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

15 komentářů

JS
23. září • 16:03

Kdo nemá utopené nebo nízkoprofilové pneumatiky, tak může v pohodě "načítat" vzdálenost od obrubníku pomalým najetím. Samozřejmě jen pod většími úhly, ne to hoblovat rovnoběžně bokem. Předek se tak dá krásně srovnat, vytočím úplně do strany, drcnu si dezénem a už vím i poslepu, jak daleko mám kolo od rantlu a můžu ještě domanévrovat. Mám 5 dlouhé auto a ještě jsem nikdy neodřel elektron a stačí mi na to v pohodě ultrazvukové senzory vepředu i vzadu. Mít parkovací kameru, to by byl teprve luxus.Spíš by měli do aut cpát ty 360 stupňové projekce okolí a lidi by se měli neustále zdokonalovat v ovládání vozidla, než aby se vytvářel jakýsi hybrid, kdy řidič dumá, kdy může něco svěřit počítači (aniž by věděl, jaké algoritmy v něm běží a kde má limity) a pak jen čučel na nějakou značku a podle toho mačkal plyn nebo brzdu a nechal za sebe točit volantem a pak stejně neuměl bezpečně vyjet. Nejvíc nehod pak stejně bude z toho, jak si lidi budou přesedat z aut, kde to je, do aut, kde to není, nebo to je koncipované jinak:-))

Vana666
23. září • 14:17

Citace:"...Automatické parkování dokonce... o 81 % sníží pravděpodobnost najetí na obrubník...."
S procenty se dá hrát všelijak, ale já žil v představě, že automat by ten obrubník neměl chytit nikdy. Nedělají soudruzi technici někde chybu ?

Jarda H.
24. září • 10:43

Zkus to chápat tak, že při manuálním parkování je pravděpodobnost najetí na obrubník 81% (některým místním "borcům" se to samozřejmě nikdy nestalo, ani nikdy nestane a všichni ostatní by dle nich měli vrátit řidičák...). No a když tu pravděpodobnost o 81% snížíš, jaká je výsledná pravděpodobnost u automatiky?

kolemjdoucí
24. září • 14:13

Když 81 % něčeho snížíš o 81 % je výsledek 15 % toho původního něčeho (0,81 × (1,00-0,81) = 0,81 × 0,19 = 0,1539). Pokud se to má snížit na nulu, je to snížení buď o 100 % (tj. o celek toho, co snižuješ) nebo zde o 81 procentních bodů (tj. 81 % z původního celku).A jinak bych v tom nehledal žádnou vědu, ta čidla na parkování nejsou zas tak úžasně citlivá (určitě bych je nesrovnával s tím, co mají současná autonomní auta a i tam jsou ještě limity), berou to s nějakým omezením, takže pokud je obrubník nízký, ve sněhu apod., tak to chybu udělat může.

Vana666
24. září • 15:45

Matematicky máš pravdu, ale takové počty jsou nepochybně hodně nad síly autorů různých průzkumů tak bych to spíše viděl že jen klasicky uletěli.A samozřejmě nesrovnávám citlivost čidel obou typů řízení, nicméně varovné to je. Pokud má parkovací asistent takovou chybovost, nedivím se že ho lidi moc nepoužívají

Vana666
24. září • 11:20

Dyť jsem psal že s procenty se dá kouzlit všelijak, ale stejně mi takové vysvětlení moc nesedí

Vana666
24. září • 6:57

Teď vůbec nechápu za co ty mínusy. Jsem přesvědčený že pokud parkovací asistent jako úplně nejzákladnější level automatizace nefunguje zcela bezzchybně, je vyloučené aby se po silnicích pohybovaly vozy s plně autonomním řízením. Jsem zvědavý jestli nám to mínusáři dokážou vysvětit

Aladin
24. září • 11:09

Já jsem nereagoval mínusem, ale chápu to. Někdy jsou obrubníky, které ve snech trápí všechny čivavy, někdy je máš docela nízké. Auto se tudíž může domnívat, že nejde o překážku (hromádka prachu, listí, zmrazek ledu, malá větev, atd....). Ovšem jestli se auto cpe na obrubník 15cm nad silnicí :-), nevím.

Jig
24. září • 8:43

to vysvětlí dalším mínusem :)

Antiautomat
23. září • 11:57

Pokojne si to s hociktorym z tych systemov rozdam.
Stavim sa nove auto, ze to dokazem lepsie. Cakam na vyzvu.

KK
23. září • 16:40

No, a este na povedz, ze rychlosti na manuale hadzes rychlejsie ako moderne automaty...

pet
23. září • 11:34

lepsi nez ja tezko, to bych se klidne vsadil a zadnou kameru nemam :-))staci mi 15 cm na kazde strane a zaparkuji v pohode

Dah
23. září • 16:08

Ty určitě :D mazej k plotně transko...

Driver
23. září • 10:53

Kdo to tvrdí, že je to lepší, než člověk? Několikrát jsem se přesvědčil, že zaparkuji tam, kde mě to nechtělo pustit. (častokrát jsem se nevlezl, přiznávám, ale aspoň jsem to zkusil) Pravda je, že to řídí ultrazvuk, a ten má zbytečně velké tolerance. Počítá např s tažným, i když tam není. Z hlediska kolize je to dobře, zvýší to spolehlivost ale kdo chce zaparkovat v centru a není začátečník, tak to zvládne sám lépe. A navíc i rychleji. A začátečníci pro změnu neumí ten assistent ani obsluhovat a bojí se ho :-D Není to komedie? Ale za to výrobce nemůže.

Jig
23. září • 15:39

Tak ono je potřeba počítat, s nějakým standardem i na vyjetí a to nejen pro sebe, ale také pro v předu a vzadu stojící auta. Z některých aut je mnohem hůře vidět, jiné mají zas horší rejd. Proto jsou ty systémy navržené s vůlí, není účelem napasaovat auto do mezery která je o 1 cm delší než auto.

Doporučujeme

Články odjinud