Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Funkci automatického parkování do podélného nebo příčného stání dnes nabízí snad každá automobilka v rámci příplatkové výbavy téměr do každého vozu, i do těch nejmenších. Zvláštní ale je, že i přes dostupnost a snadnost obsluhy tohoto systému mu řidiči nevěří.

Průzkum provedený na americkém trhu ukázal, že 80 % řidičů raději parkuje manuálně než pomocí asistenta, který tuto činnost zvládne sám. Pouze necelá čtvrtina řidičů aspoň někdy používala nebo pravidelně používá systém automatického parkování.

Život řidiče | Bezpečnost | Luxusní auta | Příslušenství

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Přitom nezávislý test odhalil, že pět různých testovaných systémů automatického parkování je schopnějších než člověk. A to dokonce i v okamžiku, kdy člověk používá zadní parkovací kameru.

Pokud jde o podélné parkování, automatické systémy jsou v průměru o 10 % rychlejší než člověk. Automatické parkování dokonce zaparkuje o 37 % blíže k chodníku nebo obrubníku a zároveň o 81 % sníží pravděpodobnost najetí na obrubník.

Život řidiče | Statistiky | Příslušenství

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Automatické parkování také používá o 47 % méně manévrů a korekcí a ani jednou nedošlo ke kontaktu s jiným vozem, čehož se člověku naopak mnohokrát podařilo dosáhnout.

I přes tyto velmi pozitivní výsledky pro systémy automatického parkování je ale řidiči nechtějí používat. Někteří dokonce považují manuální parkování za sport nebo jakýsi důkaz vlastních dovedností. Věří si v tom 86 % mužů a 71 % žen.

Ne všichni mají ale parkování v malíčku, jak ukazuje následující video z více než patnáctiminutového pokusu jedné dámy o podélné zaparkování:

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 8 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků