Řidiči nepoužívají automatické parkování, i když je lepší než člověk

Funkci automatického parkování do podélného nebo příčného stání dnes nabízí snad každá automobilka v rámci příplatkové výbavy téměr do každého vozu, i do těch nejmenších. Zvláštní ale je, že i přes dostupnost a snadnost obsluhy tohoto systému mu řidiči nevěří.

Průzkum provedený na americkém trhu ukázal, že 80 % řidičů raději parkuje manuálně než pomocí asistenta, který tuto činnost zvládne sám. Pouze necelá čtvrtina řidičů aspoň někdy používala nebo pravidelně používá systém automatického parkování.

Bezpečnost | Život řidiče | Příslušenství | Luxusní auta

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Přitom nezávislý test odhalil, že pět různých testovaných systémů automatického parkování je schopnějších než člověk. A to dokonce i v okamžiku, kdy člověk používá zadní parkovací kameru.

Pokud jde o podélné parkování, automatické systémy jsou v průměru o 10 % rychlejší než člověk. Automatické parkování dokonce zaparkuje o 37 % blíže k chodníku nebo obrubníku a zároveň o 81 % sníží pravděpodobnost najetí na obrubník.

Život řidiče | Statistiky | Příslušenství

Průzkum: Řidiči jsou zmateni výbavou aut a plno věcí nepoužívají

Automatické parkování také používá o 47 % méně manévrů a korekcí a ani jednou nedošlo ke kontaktu s jiným vozem, čehož se člověku naopak mnohokrát podařilo dosáhnout.

I přes tyto velmi pozitivní výsledky pro systémy automatického parkování je ale řidiči nechtějí používat. Někteří dokonce považují manuální parkování za sport nebo jakýsi důkaz vlastních dovedností. Věří si v tom 86 % mužů a 71 % žen.

Ne všichni mají ale parkování v malíčku, jak ukazuje následující video z více než patnáctiminutového pokusu jedné dámy o podélné zaparkování:

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků