Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najedou průměrně více kilometrů

  • Evropští řidiči Nissanu LEAF urazí ročně až o 40 procent delší vzdálenost, než je průměr pro benzínová či dieselová vozidla v Evropě.*
  • Evropě se dosud prodalo více než 31 000 vozů Nissan LEAF. Počet prodaných vozů na celém světě činí 150 000.
  • Telemetrické údaje ze systému CarWings ukazují, že řidiči vozidel LEAF překračují průměrný počet kilometrů ujetých v Evropě.  

Nissan uvedl, že evropští majitelé 100% elektromobilu Nissan LEAF ročně urazí o 40 procent delší vzdálenost (16 588 km), než je evropský průměr u vozidel s tradičními spalovacími motory (11 539 km¹).

Na čele jsou španělští řidiči vozidel Nissan LEAF, kteří každý týden průměrně ujedou více než 367 km. Druzí jsou řidiči ze Švédska (339 km), třetí místo patří Velké Británii (324 km).

Země

Celkový počet zaznamenaných kilometrů týdně (LEAF) Celkový počet zaznamenaných kilometrů ročně (LEAF)

Španělsko

367

19 084

Švédsko

339

17 628

Velká Británie

324

16 848

Norsko

317

16 484

Itálie

305

15 860

Francie

303

15 756

Německo 

279

14 508

 

Podle nejnovějších údajů ujedou řidiči tradičních benzínových nebo dieselových vozidel průměrně 222 km za týden.

Pomocí telemetrických údajů ze systému CarWings vozidel LEAF, který zaznamenává skutečné údaje o řízení, může Nissan potvrdit, že evropští řidiči Nissanu LEAF zvládají urazit 319 km týdně,* a to zcela bez emisí.

Další průzkum automobilového výrobcezjistil, že 89 procent řidičů vozidel LEAF dobíjí doma během noci, čímž dosahuje cenu pouhé dvě pence (přibližně 0,73 Kč) za míli (cca 1,6 km) či méně.†

Tato zjištění o chování řidičů vozidel LEAF přicházejí pouhé čtyři roky poté, co se LEAF v roce 2010 stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti se jedná o nejprodávanější elektromobil v historii. Po celém světě se dosud prodalo více než 150 000 vozidel LEAF, z toho 31 000 našlo své majitele v Evropě. Průzkum navazuje na úspěch Nissanu LEAF, ryzího elektromobilu, který již v celém světě celkově dosáhl působivé miliardy ujetých kilometrů.*

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Od počátku tvrdíme, že Nissan LEAF je mnohem více, než jen vozidlo do města nebo druhý vůz do domácnosti. Nyní máme k dispozici údaje, které to dokazují. Naši zákazníci nám často říkají, že Nissan LEAF kupují jako druhé vozidlo, ale nakonec jej využívají mnohem více než to první. Informace, které získáváme ze systému CarWings, to potvrzují.  

Jako důvody zákazníci uvádějí, že Nissan LEAF má velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu. Díky jeho plynulé a téměř bezhlučné jízdě je těžké se vrátit k dieselovému nebo benzínovému vozidlu."

Nedávným uvedením kompaktní dodávky e-NV200 s nulovými emisemi rozšířil Nissan svoji nabídku ryzích elektromobilů. Další informace naleznete na adrese: http://www.nissan.cz/

*Hodnoty vycházejí z údajů globálního datového centra společnosti Nissan (GDC) k 30. 9. 2014 (UTC). Průměrné údaje jsou shromažďovány pouze z vozidel Nissan LEAF registrovaných do systému CarWings (jedná se přibližně o 54 % z celkového počtu prodaných vozidel). Byly použity údaje z období 1. 4. - 30. 9. 2014.

[1] Průměrné údaje jsou vypočítány ze statistik průměrů za rok 2013 pro konkrétní trhy s využitím údajů z Velké Británie, Francie, Španělska, Itálie, Švédska a Norska. Údaje za jednotlivé země byly zaokrouhleny, ale byl zjištěn „evropský průměr". Statistika pro Německo nebyla pro zjištění evropského průměru použita, protože relevantní údaje nejsou k dispozici a uváděné průměrné počty kilometrů jsou pouze odhady.

Velká Británie (průměr  km)

12 714

Francie (průměr km)

12 699

Španělsko (průměr km)

9 928

Itálie (průměr km)

9 560

Švédsko (průměr km)

11 660

Norsko (průměr km)

12 670

 

 

Celkem

69 231

Evropa (průměr km)

11 539

 

Velká Británie - zdroj: Ministerstvo dopravy: tabulka NTS0902 Roční ujetá vzdálenost čtyřkolových vozidel (https://www.gov.uk/government/statistical-data-sets/nts09-vehicle-mileage-and-occupancy)

Francie - zdroj: Institut National de la Statistique et des etudes economiques (Národní institut pro statistiku a ekonomické studie) (http://www.insee.fr/fr/css/images/logo_insee.png)

Španělsko - zdroj: Studie poradenské společnosti Audatex (http://www.ioncomunicacion.es/noticia.php?id=%2015818)

Itálie - zdroj: Server Segugio.it, v měsíčním vydání „Osservatorio mensile di Segugio.it" (http://assicurazioni.segugio.it/news-assicurazioni/00009708-auto-si-usa-di-meno-12-2-sui-km-percorsi.html)

Švédsko - zdroj: Server trafa.se (http://www.trafa.se/sv/malportal/Indikatorer/Genomsnittlig-korstracka-per-ar-for-personbilar-agda-av-fysiska-personer/)

Norsko - zdroj: „Statistics Norway" (https://www.ssb.no/en/transport-og-reiseliv/statistikker/klreg/aar/2014-05-08?fane=tabell&sort=nummer&tabell=175461)

† Odhad 2 pence za míli je založen na (i) nočních cenách za elektřinu (podle standardních tarifů společnosti British Gas pro zákazníky platící přímým inkasem platných k 1. květnu 2014, za předpokladu 7 hodin dobíjení za noční tarif a 1 hodiny za denní tarif) a (ii) dojezdu až 124 mil (199 km) při plném dobití (s předpokládanou účinností 95 %). Skutečná spotřeba a dojezd se mohou lišit v závislosti na stylu jízdy, stavu vozovky, použití klimatizace a dalších faktorech, na které nemá společnost Nissan vliv.

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků