Richard Hamann, zakladatel Hamann Motorsport, zemřel

Richard Hamann, zakladatel věhlasné ladičské společnosti Hamann Motorsport, zemřel tento víkend ve věku 53 let po prohraném souboji s rakovinou. Několik desítek let se významným způsobem angažoval v motoristickém sportu a do ladění automobilů se pustil již v hloubi osmdesátých let. Jako závodník nastoupil celkem ve více než 700 závodech, z nichž na 300 vystoupil na stupně vítězů. Richardův záběr byl široký, více než stokrát zvítězil v závodech seriálů DTM, Formule 3 a dalších, v závodech speciálních cestovních vozů dojel do cíle jako první potřikrát za volantem BMW M1. Richard Hamann zemřel, ale jeho společnost běží dále.

Stavby Richarda Hamanna vždy patřily k tomu nejlepšímu. Z těch posledních je třeba připomenout si především Hamann Victory II Lamborghini Gallardo LP560-4, ale také kompaktní Fiat 500 Abarth Hamann, nebo paket Hamann, jenž se stal vůbec prvním určeným pro novou generaci sedanu BMW 5. Výběr dalších z posledních prací Richarda Hamana najdete na tomto místě. Čest jemu i jeho práci.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků