Revoluce v testování autonomních vozů? Záložní řidič prý již nebude potřeba

Již brzy by autonomní vozy mohly být v Kalifornii testovány bez záložního člověka za volantem. Zůstanou pod drobnohledem vzdáleně.

Oddělení motorových vozidel navrhuje na největším zámořském automobilovém trhu nová pravidla. Chce, aby zde bylo možné testovat autonomní vozy bez nutnosti záložního řidiče.

Zajímavosti | Život řidiče

Odborník předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Současné předpisy umožňují testování autopilotů pouze v případě, že má vůz konvenční volant, pedály a hlavně řidiče na svém místě. Ten může v případě hrozícího nebezpečí kdykoliv zareagovat.

S novými pravidly by zkušební prototypy již mohly jezdit bez reálné posádky, avšak stále by je na dálku musel hlídat pověřený operátor. Právě Kalifornie je aktuálně v testování autonomních vozů vůbec nejvíce liberálním místem, vždyť stát dal povolení pro testy již 27 společnostem.

Technika | Nissan

Nissan testuje druhou generaci Leafu. Jezdí v Londýně

Navrhované změny nejsou žádným překvapením, vždyť některé nové koncepty už ani nedisponují volantem a pedály. Stačí vzpomenout na Volkswagen Sedric, který byl nedávno představen na autosalonu v Ženevě.

Mnoho výrobců plánuje zahájení výroby autonomních vozidel na přelomu let 2020 a 2021. Odborníci dokonce předpovídají, že děti narozené v této době již nebudou potřebovat řidičský průkaz.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků