Reva NXG: račte objednávat

Indická společnost Reva právě pouští do prodeje svůj elektromobil NXG. Je skutečně malý, lehký a především levný.

Toto městské autíčko totiž může být vaše již od 9 995 Euro a Reva jej ve Frankfurtu představila po boku malého sporťáčku NXR, jenž by se měl začít prodávat v modelovém roce 2011. REVA NXG se začne vyrábět na samém začátku příštího roku a o jeho pohon se postará baterie z li-ionových akumulátorů.

Nejvyšší rychlost vozíku má činit 104 km/h a dosah 160 km. Standardní doba nabíjení je stanovena na osm hodin, ale v případě nutnosti lze použít „rychlonabíjení“ a doba se tím zkrátí jen na 90 minut. Patnáctiminutové nabíjení vás pak připraví k cestě o délce do 40 km. Budoucí typ NXR s karosérií typu targa bude stát nějakých 23 000 Euro, ale nabídne dosah 200 km a nejvyšší rychlost 130 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Model Reva NGR bude vybaven bezklíčkovým ovládáním, dvojicí dobíjecích konektorů, hlavním digitálním diplejem před řidičem a rozsáhlým telematickým zařízením napojeným na internet a sítě mobilních operátorů. Skrze SMS tak můžete na dálku zjistit stav akumulátorů, zapínat ventilaci či vytápění, přes e-mail budete dostávat měsíční výpisy s jízdními statistikami, ale především lze vůz nechat „dálkově dobít“ přes systém REVive.

O této funkci jsme již několik dní věděli, ale neměli jsme ani tušení, jak by to mohlo fungovat. Nyní to již víme. REVive vlastně slouží jako jakási rezerva pro případ, že byste s vybitým vozem zůstali mimo dosah elektrické dobíjecí sítě. Pokud k tomu dojde, stačí přes SMS vyslat požadavek na centrum zákaznické podpory. Telematika zjistí skutečný stav baterií a dálkový pokyn operátora auto na několik dalších kilometrů oživí. V akumlátorech se tak podle všeho uvolní předem definovaná energetická rezerva a řidič může dojet k místu, kde svůj NXG bude moci dobít.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Reva NXG

Reva má pro evropské zákazníky připravenu škálu možností financování. Zájemci si tak mohou vůz a akumulátory koupit, případně si jednu z těchto částí pronajmout. Pokud si třeba koupíte jen auto a baterie si pronajmete, budete měsíčně platit smluvené částky navýšené o výše popsaného „přítele na telefonu“ či další služby. Základní provedení NXG City s konvenčními olověnými akumulátory se vejde pod hranici 10 000 Euro, ovšem malý indián s nimi pojede jen 80 km/h a jeho dosah bude zkrácen na 80 km. NXG Intercity s moderními li-ionovými bateriemi pak bude přesně o polovinu dražší.

Vozy Reva NXR i NXG se budou vyrábět v nové nízkoemisní továrně v indickém Bangalore, jež byla postavena podle úzkostlivých ekologických požadavků. Elektřina se zde proto čerpá ze slunečního svitu, energie pro ventilaci, vytápění i osvětlení má mít čistě přírodní původ. Reva připravila též program renovace opotřebených akumulátorů li-ion, což má snížit provozní náklady i zátěž kladenou na přírodu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Reva NXR
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků