Retro test: Volkswagen Golf R32 – charakter nikdy nenahradíš

22 komentářů

Kuba 55
23. srpna • 23:12

Auto bylo zapůjčeno společností VCARS a když jsem koukal na Sauto.cz našel jsem zrovna tento kousek a zrovna od této společnosti jen má na tachometru o 5852 km méně. Jako u většiny aut na českém trhu a poslanci nic neřeší.

Alex
2. srpna • 8:17

Nedá mi to abych nenapsal svůj názor a rozeberte si to jak chcete, pokud se někomu líbí silikony a bobulema vyhnaný svaly, pak svůj obdiv neskrývá ani pro litrová turba s výkony 100 k, pokud ale někdo chápe opravdovost jednoduchosti a přirozenosti nemůže nic jiného než ocenit zvuk 6ti válce, nebo 8mi válce s patřičným objemem a odpovídajícím výkonem, jednoduše ve vztahu, že vše je jak to má být a není to jen uměle nafouknuté pozlátko, co svůj lesk ztratí po dodávce umělotin. Pokud se někomu líbí igelitové pytlíky bez tvaru a charisma, nelze než jen pokývat hlavou, pokud ale někdo hledá to, co auto člověku dává, krom ekonomických a ekologických ukazatelů, pak určitě hledá opravdovost a ne náhražky. R32 je skutečná lahůdka, auto co nevypadá ale je.......

Antiautomat
2. srpna • 11:14

to je to iste ako s mliekom. Dovezu sem kamion prasku, zriedia to so vodou nech maju z toho 20 cisterien (analogia nafuknuteho motora je to zrejma), drbnu na to nalepku ''cerstve mlieko, trvanlivost 3 mesiace'' (co je same osebe nezmysel, kto v zivote aspon raz videl cerstve mlieko tak asi aj vie preco) a vydavaju to za nieco uzasne, kvalitne, chutne, kvalitne a vyzivne.Skratka podvod.

Venca
2. srpna • 11:26

Jo, to je naprosto přesný. Ve výsledku máme hodně mléka a přitom krávy vyprodukují méně exkrementů, takže emisí:-D Huráááááá

ctenar
1. srpna • 18:11

..automobil má charisma.." tak to je přesně ta věc, proč si někdo vůz koupí. Bohužel v současnosti 80% populace volí CO2 bohy a ti říkají 120 resp. 95 g CO2 a hotovo. Osobně jsem za downsizing, ale pouze v rozumné míře. "Oturbené" čtyřválce - ok, ale 3válec se 120 hp v automobilu délky 4,2m? Nic se nemá přehánět. Je to jako s klasickými žárovkami. Proč to proboha někdo zakazuje? Děkuji, rozhodnu se sám. A proto děkuji za šesti (pěti) a více válce v provozu, bohužel již ve "veteránech". Do některých automobilů prostě patří...:-P.

Nomen
19. října • 10:33

Tak tak. Když si vezmu na pomoc Škodovky (jenom jako příklad):Fabia: atmosférická 1,2 je málo, atmosferická 1,4 už stačí, atmosferická 1,6 by byla "skoro optimální" => lehce až středně přeplňovaná 1,4 a bude to fajn (1,2T stačí, ale...)
Octavia: atm. 1,2 nebo 1,4 by byla málo, atm. 1,8 celkem postačující => 1,8 turbo je dobrá volbaZkrátka vezměte "nejmenší dostatečnou atmosféru" a dejte jí mírný turbo doping.Krásně to dokládá přímý srovnávací test Octavií 1,2 TSi, 1,4 TSi a 1,8 TSi (kdo chce, najde), kde reálná spotřeba všech byla tří motorizací byla "víc než podobná", ale 1,8 jí díky převaze objemu dosahovala s největší lehkostí. A dá se tedy předpokládat nejenom nejmenší "rozptyl" spotřeby (nebude tolik stoupat při těžší noze), ale taky nejlepší životnost (samozřejmě při srovnatelné údržbě).

Lukáš
1. srpna • 21:38

Souhlas, když turbobenzín, tak aspoň dvoulitr. I když si většina pisálků motowebů docela chálí ten litrový foukaný tříválec od Forda. Si ho někdy budu muset u nějakého dealera půjčit a projet se s ním.

merkur
1. srpna • 18:28

Před lety jsem měl možnost pětkovou R32 řídit a byl jsem z toho auta rozpačitej,ale možná proto,že jsem ho tak trochu porovnával se svou 147 GTA.Moje dojmy byli-jalový řízení,měký podvozek,nevýrazný zvuk a celkový pocit z auta?Bez emocí,nudný,chyběla mě tam hravost,prostě koncernová klasika.

3z5
1. srpna • 21:19

V lecčem máš možná i pravdu, ale nevýrazný zvuk?? To jsi buď hluchý nebo nevím..Zvuk má naprosto špičkový. Koneckonců i Stig z TG se o něm pochvalně vyjídřil..

H
2. srpna • 10:03

Nj jak něco pochválí Stig, tak to je úplně nejvíc :D Puberťáci se o prázdninách vysloveně nudí, co?

3z5
2. srpna • 20:48

Jestli to bylo na mě, tak je mi 32 a Stig pro mě autorita je, narozdíl od nuly za klávesnicí jako jsi ty;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
3. srpna • 15:00

Tak to je smutne, ze je ti 32 a ridis se tim, co rekne nejaky sasek z televize. Tim bych se moc nechlubil, byl bych jeste rad, ze me ma nekdo jen za pubertaka a zkusil bych se nad tim zamyslet. Ale v tvem pripade asi neni cim a hezky ses ukazal:-D

3z5
3. srpna • 15:25

Hm..Zato tvůj intelekt musí být obrovský, když jsi ani neporozuměl výše psanému textu. Zkus si to co jsem prve psal přečíst ještě jednou (nebo spíš vícekrát) a hlavně pomalu a třeba to i pochopíš. Mimochodem kde žiješ, že u vás nemáte ani diakritiku na klávesnici? Nebo si se ještě k levelu s háčky a čárkami nepropracoval?

Zelí
1. srpna • 13:40

Motor je naprosto skvělý a nikdo vám nic podobného nenabídne, má skvělý šestiválcový atmosférický zvuk, suprové výkonové parametry. Existence tohoto motoru v nabídce VW degraduje všechny konkurenty , kteří sklouzli jen do dowsizingu na totální statisty. Šaškování fordu s tříválcem je z tohoto pohledu vrcholem trapnosti.
Nabídka VW v nižší střední třídě, která končí v golfu motorem 3,2FSi, DSG,4x4 a podobně i ve střední třídě, kde v passatu končí nabídka podobným motorem 3,6FSI, DSG, 4x4 nemá žádného srovnatelného konkurenta. Podotýkám žádného. Jediným konkurentem ve střední třídě je superb, který má podobnou motorizaci. S tím vědomím je dobré se dívat na to, co vám nabízí konkurenti. Jejich nabídka je velmi úzká a připomíná srovnání nabídky octavia kontra rapid u značky škoda.
Pokud hledá redaktor srovnání u bmw, pak je třeba říct, že to je značka cenově a marketingově stojící proti značce audi. Čili je mimo.
Dalším hlediskem je to, že srovnatelný motor dala prémiová konkurence na trh se zpožděním šesti-sedmi let. Čili jsou to jen technické kopie.

Skyline
1. srpna • 15:34

Jak ty se vzdycky rozohnis:-D Jeste par tisic s tema chrochtakama a lobotomie bude dokonana:-DAno, toto I4 turbo ma "sestivalcovy atmosfericky zvuk", cloveku, ktery najezdil uz 300k km v TDI to tak snad i pripada:-D Co to ma spolecneho s trivalcovym kramem od Fordu netusim, spis z toho slysim obvykle vepr-knedlo-Zelo-snahy o dehonestaci konkurence, ktera mela podobne auto uz o generaci driv, coz pravoverny hitlerovec neodpousti.Zvaneni o prassatu a superblbu je v teto souvislosti uz jen krasnym zavrsenim toho halucinacniho blaboleni, neco jako kdyz se v kostele zacne o nehezkem pouzivani vulgarit a konci frenetickym hykanim o vecnem zivote. Jen bych pripomnel, ze v ramci konkretniho auta nemusi byt srovnani s premii vubec mimo, zvlast, pokud bezny lidovy vuz stoji skoro stejne. To se pak clovek musi nutne ptat, jestli neni lepsi jezdit necim poradnym, pripadne proc platit tolik penez za neco, co nabizi Renault na srovnatelne, mozna stale o trochu lepsi urovni. K tomu se ted pridalo nadejne OPC, ktere je cenove jeste uplne jinde a pokud to bude slusne jezdit i jinak, nez rovne, bude z tohoto metrosexualniho symbolu jen auto pro par reklamou zmagorenych bambulu bez rozhledu (tedy Zeli-style, akorat s penezi). B-]

asdf
1. srpna • 15:54

B-]

bob
1. srpna • 15:22

chlape, ty jsi z těch koncernových vozítek nějákej rozpálenej.. dej si studenou sodovku, dyť de jen o popelnice, který po deseti letech nemají žádnou hodnotu a je jedno jestli vw nebo ford..

Rattus rattus
1. srpna • 8:32

V budoucnosti si budeš moci vybrat mezi deseti 1,0 turby .Od 60 do 250 kw:-D:-D

jirka84
1. srpna • 7:34

jo,jo povedený článek.
Sám jsem zkoušel oboje a nakonec jsem si koupil starší R32, prostě zvuk VR6 mě neomrzí nikdy :-D
bohužel v budoucnosti bude výběr auta daleko horší.. to bude rozhodování jestli auto s jedním turbem,nebo třemi :-/

marepa
31. července • 21:22

moc pekne napsany clanek sam nedam dopusit na 3.5 V6 od Nissanu, ktery byl opravdu skvely downsizing taky nemusim a proto bych jeste rad koupil nejakou tu atmosferu, nez budou k dispozici pouze sama turba .

lamal_SK
5. srpna • 11:04

nissan ich ma vela dobrych aj radovych R6 a okrem toho aj R4 su spickove... SR20DE/VE

jiri
31. července • 20:46

proto říkám zlaté staré atmosféry. At si ty turba ty prkotiny strčí do černé díry.

Doporučujeme

Články odjinud