Retro Prague 2008: před startem

Je čtvrtek 10. července a na výstavišti v pražských Holešovicích se začínají rojit výjimečné vozy uplynulých dekád.

V devět hodin večer totiž odstartuje již devátý ročník rozsáhlé veteránské akce s plným názvem Auto Štangl Retro Prague 2008. Její program se v zásadě příliš nemění, takže i letos bude sestávat z celkem čtyř základních složek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Auto Štangl Bohemia Rallye Historic je jednou z 23 vesměs evropských soutěží, jež jsou zařazeny do prestižního kalendáře FIVA nejvyšší kategorie A. Přihlášeno je letos na osm desítek většinou cenných a zajímavých vozidel, takže ve startovní listině nacházíme z těch nejstarších například Renault VI (1905), Rolls – Royce Silver Ghost (1918) nebo náš Walter WZ (1921), ale také další vozy Rolls – Royce, Hispano – Suiza či Bugatti nebo Jaguar, Ferrai a Maserati, přičemž se zde nezapomnělo ani na výrobky československých automobilek včetně aerodynamického Aera 50 Dynamic s karosérií Josefa Sodomky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Rallye se jede jako orientační jízda pravidelnosti o celkévé délce asi 300 km a je rozdělena do celkem šesti etap, které účastníky zavedou do malebných míst a zákoutí v okolí Prahy. Vozy jsou podle svého stáří rozděleny do kategorií se stanovenými rychlostními průměry. Letošní novinkou budou tajné průjezdní kontroly a záchranné obálky se všemi mapami pro případ, že by se některý z účastníků na trati beznadějně ztratil. Výslovně zakázáno je používání moderních měřicích zařízení včetně GPS, což bude namátkově kontrolováno.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Průběžně s Rallye Historic probíhá také Veteran Salon, čili výstava historických vozidel přímo na holešovickém výstavišti. Také zde se bude nač dívat, protože organizátoři zajistili řadu zajímavých exponátů, včtně několika vozů Rolls – Royce v různých stádiích renovace, trojici strojů Pierce Arrow a dalších, převáně amerických automobilů. Celkem jich je zhruba osmdesát a poskytlo je dvacet vystavovatelů. Nedílnou součástí Auto Štangl Retro Prague je doprovodná akce Veteran Art, která představuje práce především našich vytvarníků, kteří se zabývají uměleckým tvárněním historických vozidel. Svá díla zde vystavují všichni nestoři této disciplíny včetně pánů Zapadlíka, Zoufalého nebo Ptáčka, zajímavostí je výstava funkčních modýlků, které ze skla vyrobil pan Zahradník. Zároveň s ostatními součástmi Retro Prague 2008 opět probíhá Veteran Burza, jež je tradiční příležitostí pro výměnu a obchody s unikátními součástmi na historická vozidla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To však rozhodně není vše, co si letos pro návštěvníky organizátoři připravili. V sobotu na výstavišti poběží program pro cvelou rodinu, v rámci kterého se představí kluby Austin Mini Cooper či Mercedes, ale také zajímavé historické autobusy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků