Retro koncept motocyklu BMW R 5 Hommage dostal kompresor

Nečekaně minimalistický je koncept motocyklu BMW R 5 Hommage pro Concorso d’Eleganza Villa d’Este.
Seznam kapitol
  1. BMW R 5 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW R 5 Hommage

Na show Concorso d’Eleganza Villa d’Este se pravidelně automobilky předhánějí v prezentacích exkluzivních modelů a konceptů. Opět nemůže chybět ani německá značka BMW, která mimo jiné přivezla koncept retro motocyklu BMW R 5 Hommage. Původní motorka BMW R 5 totiž slaví osmdesátiny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW R 5 Hommage vznikl na oslavu 80. narozenin původního modelu R 5. BMW chtělo jen převést čistotu a jednoduchost původní motorky do moderní doby

Ve třicátých letech byl design BMW R 5 tak revoluční, že vlastně ovlivňoval konstrukci motocyklů až do konce padesátých let 20. století. Model R 5 lze zpětně považovat za jeden z prvních skutečně sportovních motocyklů. Měl lehký a pevný rám a kompaktní, avšak silný motor (aspoň podle tehdejších měřítek).

Původní vzduchem chlazený plochý dvouválec měl objem 0,5 l a výkon 18 kW (24,5 k) v 5500 ot./min., což postačovalo k maximální rychlosti 135 km/h. Na tehdejší dobu to bylo opravdu hodně.

Život řidiče | Bezpečnost | Motocykly

10 věcí, které možná nevíte (ale měli byste vědět) o motorkářích

Na přestavbě na koncept R 5 Hommage pracovali bratři Norenovi, ale kdo se nepohybuje mezi úpravami motocyklů, asi mu tohle jméno nic neřekne. K pohonu konceptu slouží opět původní vzduchem chlazená pětistovka, kterou dodal Sebastian Gutsch. Motor byl ale upraven, dostal odolnější vnitřnosti, nové rozvody, jinak profilovanou vačku a především kompresor.

BMW se bohužel nezmiňuje o tom, jaký má teď koncept R 5 Hommage maximální výkon, ale tady jde stejně především o design. Podle BMW právě model R 5 představuje čistou esenci toho, v čem je smysl motocyklu. Cílem pak bylo převést jednoduchost a syrovost původní motorky do moderní doby.

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků