Retardér 21. století: jeďte pomalu a budete ušetřeni

35 komentářů

abc
17. prosince • 18:31

"SPOMALOVAČ"??? Snad ZPOMALOVAČ, ne? Opravte si prosím text pod obrázkem, bije to do očí!

mik
15. prosince • 11:41

v spanielsku som videl tabulu - Tento usek je snimany radarom. Ak vasa rychlost neprekroci XX km/h, na najblizsej krizovatke budete mat zelenu.
Velmi sa mi to ako napad pacilo, nevyhody by som videl 2 - staci, ak medzi niekolkymi za sebou iducimi autami najde jeden, ktory prekroci rychlost, cervenu budu mat vsetci. ale aspon mu mozu na krizovatke vynadat :-)
druha nevyhoda spociva v urcitom percente debilov, ktori budu jazdit aj na cervenu.
ale inak, skvely napad podla mna.

Lux
17. prosince • 14:00

Tohle nedávno pořidila i radnice v Mikulově na moravě.

Jarda
17. prosince • 14:51

Jako u kazde buzerace - je to dobrej zpusob jak zaridit aby lidi prestali respektovat i semafory.
Preferuju opticke zuzeni silnice - to neskodi, je to levne a obvykle dostatecne ucinne.
Ad retarder: napr v Londyne je naopak demontuji - zneprijemnuje to zivot i MHD a zachrannemu systemu (musi byt radost kdyz v sanitce prelitnete retarder tak ze si pacient vyrve kapacky...)

CyberVic
16. prosince • 0:21

...silne podezrivam nektere semafory v Praze, zejmena ty pridane u prechodu pro chodce, ze fungujou uplne stejne. V noci, nikde nikdo, a jak se blizim trosku rychleji, skoci mi cervena, ktera zhasne kyz zpomaluji asi 5m pred semaforem. Funguje to dokonale...:-)

kmarty
16. prosince • 14:05

Taky uz jsem takovy potkal. Akorat jeho presvedceni o rychle jizde bylo cokoliv nad 15km/h prestoze je tam povolena padesatka.
Takze s tou dokonalosti bych to tak zlate nevidel.

Ondra S.
15. prosince • 21:36

Tohle opravdu ve Španělsku existuje, ale nemohou se tímto způsobem řídit křižovatky! Potom by totiž ti z vedlejší museli čekat na svou zelenou tak dlouho, dokud někdo na hlavní nepřekročí rychlost, což je blbost! Potom ale takový semafor neřídí křižovatku, ale je tam jen kvůli té rychlosti. Tak na takovém semaforu projet červenou mi nepřipadá nějak závadné a vůbec to není nebezpečné, je to jenom bezvýznamné porušení konvencí. Co mi ale na takovém semaforu vadí, je že snižuje v očích řidičů autoritu semaforů, jako prostředku k řízení křižovatek, kde se maximálně vyplatí ho plně respektovat, a drtivá většina řidičů to také dělá, protože jinak opravdu hrozí nehoda.

mapr
15. prosince • 11:45

V obytných zónách nejsou světelně řízené křižovatky.

matuS
15. prosince • 18:25

tak by sa spravili a dala by sa tam aj redlight camera...

mapr
15. prosince • 11:35

Příčné prahy asi jsou jedním z nejhloupějších nápadů. Jejich funkcí je ale zpomalit provoz v obytných zónách, protože lidé, jezdící v nich vysokou rychlostí, jsou hloupí. Je oprávněné, a jedině účinné, bojovat proti nim stejnými prostředky. Proti blbosti blbost.

Skyline
15. prosince • 12:09

"jezdící v nich vysokou rychlostí, jsou hloupí"Fajn, ted mi jeste vysvetli, jak je tato hloupost opravnena vuci tem, kteri v nich rychle nejezdi? Nejlepsi je na takovych mistech troubit.

mapr
15. prosince • 12:16

Ti, kteri v zonach rychle nejezdi, maji smulu. Tak to v euroatlantickem svete chodi vsude. Na nezucastnene se nebere ohled.

Skyline
15. prosince • 13:50

Neodpovidas na otazku. Ptam se znovu. Jak je to OPRAVNENE na ty, kteri nejezdi rychle?

mapr
15. prosince • 15:14

Stát si může vynutit dodržování práva. Právo užívat silnici těch, kteří nejezdí rychle, instalací spomalovacího pruhu v obytné zóně porušeno není.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
15. prosince • 16:46

Ano spravne, tva odpoved je zcela irelevantni k puvodni otazce, o nejakem pravu uzivat silnice vs. pruh jsem nemluvil. Blaboleni o statu a dodrzovani je opet mimo misu, protoze kdo jezdi pomalu, toho neni potreba sikanovat retarderem. To je asi tak debilni jako napsat, ze je stat opravnen bojovat proti kradeni tim, ze zavre do vezeni uplne vsechny. Jiste i ty se svym mozeckem chapes, ze zavirat ty, kteri nekradou kvuli tem, kteri kradou, je kravina. Takze znovu: pises, ze vuci ridicum, kteri jezdi rychle je to opravnene, tedy se ptam, proc je to opravnene i vuci tem, kteri rychle nejezdi.

ABC
15. prosince • 22:00

Co ten tvůj hrášek na krku dokáže vymyslet, to se jen tak nevidí. Aspoň se člověk pobaví. :-D

mapr
15. prosince • 17:46

Je "to" oprávněné opravnene i vuci tem, kteri rychle nejezdi. Je to cenna demokracie, ve které žijeme. Soud výstavbu zpomalovacích pruhů nezakázal.

Ondra S.
15. prosince • 21:20

Ten retardér opravdu šikanuje všechny. I když v obytné zoně 30 nepřekročím, tak pořád mi i v povoléné rychlosti ničí auto, kdo má pořád zastavovat? Nejlepší je, když na něho vletí obrovskou rychlostí přetížený nákláďák a prutkým bržděním ho utrhne. Pak je pokoj od buzerace!
Nejlepší je situace na motorce, protože většina těchto retardérů lze objet po okraji a když ne, tak na něho vletím klidně v plné rychlosti, protože podvozek motorky to nějak lépe snáší, než auto. Zvláště, když má motorka hodně měkké pérování.

mapr
15. prosince • 13:56

To je irelevantní. Mohou se třeba přestěhovat nebo zbavit auta.

Cheper
15. prosince • 10:43

Slovo retard pochází z francouzského slovesa retard, což znamená zpomalit!

Martin
15. prosince • 11:04

Sloveso retarder znamená ve francouzštině zpozdit nebo zdržet, zpomalit je sloveso ralentir a používá se tam třeba na dodatkových tabulkách pod dopravními značkami s nižší rychlostí v rozkazovacím způsobu ralentissez, tedy zpomalte. Tolik tedy stručný kurz francouzštiny v souvislosti s dopravou. Ale současné retardéry jsou opravdu nesmyslné, i když právě třeba ve Francii velmi oblíbené. Tam se v tom přímo vyžívají, cesty jsou doslova zabarikádované všemožnými sloupky, kužely, nejroztodivnějšími zpomalovači, apod. Nevím co je to za módu, ale ten efekt je řekl bych právě opačný, jak se píše v tomhle článku, lidé si pak začnou kupovat do města SUV, která jsou řekl bych právě pro tento účel stavěna, nebo Francouzi s tím už mají delší zkušenost, proto jejich auta mají ty posilovače které prakticky izolují řidiče od nerovností od vozovky, extrémem je samozřejmě Citroën s hydraulickým odpružením, které řekl bych vzniklo také i z tohoto důvodu. Trestat poskakováním a všemožnými nájezdy a přejezdy slušně jedoucí řidiče kvůli pár magorům mi připadá jako šílené, ale možná je za tím zase nějaká lobby výrobců tlumičů, kdo ví?

Ondra S.
15. prosince • 21:07

Ten kurz francoužštiny byl zajímavý. Ve francii jsem sice nebyl, ale ty retardery by se mi určitě moc nelíbily. Proboha, ale snad si nemyslíš, že hydropneumatické pérování nabízí citroen právě kvůli těm pitomým retardérům? Tak to by byla teda docela síla, ale tohle se mi hrubě nezdá. Je ale pravda, že retardéry zvládá toto pérování velmi dobře, ale jen pokud nejsou moc strmé, jinak je to už pak taky pěkná rana. Nejhorší jsou ty kovové polokulové. To vím z vlastní zkušenosti, protože s citroenem na hydraulice jezdím.

jarecek
15. prosince • 10:08

a kde je ten rozdil v brzdeni, akcelerovani, koureni a kravalu? :)

Martin
15. prosince • 10:30

V plynuly jizde povolenou rychlosti.Dalo by se to podle me vyresit i jinak, stacila by vypln nebo tlumice ktery by se snizily pri plynulym najezdu do urcity rychlosti a zustaly tuhy pri "narazu" ve vetsi.. neco jako nenewtonska tekutina.http://cs.wikipedia.org/wiki/Nenewtonsk%C3%A1_tekutina

x
15. prosince • 11:15

Nic noveho, tuhle vlastnost ma i škrob. :-))

cvm
15. prosince • 20:26

Ked som mal Citroen CX, tak pre mna ziadne retarderi, panelove cesty, priecestia, ci vytlky neexistovali. :-D

Ondra S.
15. prosince • 20:53

Citroen na hydraulice vyžehlí kdeco, to je fakt, ale podvozek z toho nadšený není. Ve velkém terénním offroadu bych aspoň neměl špatný pocit, že likviduju podvozek, protože bych si aspoň říkal, že je masívnější, než běžné auto a stavěný na ledacos, aby obstál v terénu. Je ale fakt, že rána by to byla asi pořádná i tak.
Na druhé straně offroad bych si asi jen tak nekoupil, pokud bych vysloveně nepotřeboval vlasnosti terenního vozu tak často, aby se mi to aspoň trochu vyplatilo. Tereňáky jsou totiž obludné, vysoké, těžké a proto mají velkou spotřebu a jízdní vlastnosti na silnici nic moc, oproti většímu pohodlnému autu vyšší střední třídy.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
cvm
16. prosince • 20:21

"Ve velkém terénním offroadu bych aspoň neměl špatný pocit, že likviduju podvozek..."
To je pravda, lenze v dnesnej dobe CX stoji presne tolko, ako prava pneumatika toho terenneho automobilu. :-D

Ficus
15. prosince • 23:33

No , tak to jsi opravdu v ničem velkym nejel...
S LC80 máš i na 10l spotřebu, a na to pohodlí žádnej dnešní Žabožrout nedosáhne, i kdyby Čert na Koze jel !
Pak jsou i menší, např LC70-73, a v pohodě jezdim přes prahy, a spotřeba 10-11l.
ty vysoká obludná spotřebo, se špatnými vlastnostmi na silnici.
Toyotu nenahradíš!

znalec
15. prosince • 7:54

velmi zaujimave, ale obavam sa, ze privelmi drahe. Skoda. Vobec to nie je zly napad. Sucasne retardery su neskutocna tupost..

Bob
15. prosince • 9:54

Moc peněz - ale to na druhou stranu nevadí, jen to musí dovážet, v licenci vyrábět, instalovat a pravidelně opravovat nějaká spřátelená firma.
Tady - P9 - jeto boží dopuštění. Se rou to všude, kde to jen trochu jde, postaví velkou obludu i se šikanou, pak zjistí, že se tam skoro nevejdou autobusy, tak to sundaj, udělaj něco jiného, zase sundaj, postavěj nové ...

jogurt
15. prosince • 12:02

Problém je v tom, že jsou místa, kde je skutečně nezbytně nutné aby auta zpomalila a když to část řidičů nechápe, musí být nějak donuceni. Mrtvý policajt alias příčný práh je jedno z řešení. Je-li správně umístěn, zpravidla funguje a odolá mu jen řidič, kterého by zpomalil už jen radar spřažený s kulometem.

risomas
15. prosince • 8:20

som zvedavy kolko to vydrzi , sucastne celokovove/plastove su za rok dva rozbite.

Composite
15. prosince • 11:15

na cypre robia retardery priamo z sfaltu, resp. betonvý blok zalejú do asfaltu.
Ale sú to veľké retardery na ktoré treba výjsť a potom zísť, ich životnosť je vysoká a efektívnosť tiež.
Dnes vidím, bežne že na šrotoch preletia aj 60-80 km/hod a len tak naskočia a idú ďalej.
Na hentých by ostali vysieť vo vzduchu, alebo v retardery ;)

boo
16. prosince • 9:22

ja som taky betono-asfaltovy presiel v 120 km/h na toyote camry. mal som pocit, ze hlavou prerazim strechu :-D
bol na 4 prudovej dialnici pred svetelnou krizovatkou

Doporučujeme

Články odjinud