Řešení pro Fisker Karma? Osmiválec 6,2 l z Cadillacu CTS-V

Automobilka Fisker  se ocitla v poměrně vážných problémech. Na její vysoce ekologický sportovní model Karma ovšem navázala společnost VL Productions, a to skutečně velice zajímavým způsobem. Odstranila z auta veškeré elektrické komponenty, pod kapotu se nastěhoval vidlicový osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem 556 koní a rázem je na světě čtyřdveřové sportovní kupé a řada závazných objednávek. Samozřejmě, velká část pochází z Blízkého východu.

Zajímavosti | Americká auta | Technika | Sportovní auta | Byznys | Ceny | Palivo | Hybridy | Ostatní značky

Fisker Karma má nakonec stát 2,6 mil. Kč

Přitom původní myšlenka VL Prudictions byla ještě odvážnější. V plánu totiž bylo použití osmiválce z Chevroletu Corvette naladěného na 638 koní, přičemž Destino, což je novém jméno pro Karmu, by se tak stal jedním z nejrychlejších aut na americkém trhu. Ale 556 koní také není určitě k zahození.

Sportovní auta | První svezení | Cadillac

Cadillac CTS-V Sport Wagon: první jízdní dojmy

Benzinová Karma vyjde přibližně na 185 000 USD a aktuálně existuje zhruba sto vážných zájemců. Co je ovšem ještě zajímavější, to je podle magazínu Wards Auto fakt, že VL Productions zahltili aktuální majitelé Karmy dotazy, na kolik by vyšla přestavba. Údajně šlo o stovky tazatelů, přičemž cena se odhaduje na 85 000 a 95 000 USD. První majitelé standardního Destina by se měli dočkat na podzim letošního roku. 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků