Reprezentativní unikát: Audi A8 L extended

U Audi je zákazník pánem – a to i v případech, kdy má skutečně mimořádně neobvyklé požadavky. Aktuálním příkladem je Audi A8*: Na přání jednoho evropského zákazníka vyrobila prémiová značka první individuální limuzínu v královském formátu. S délkou 6,36 metru a rozvorem 4,22 metru nabízí A8 L extended* cestujícím na celkem šesti sedadlech prvotřídní komfort. Tento koncept vyvolal zájem dalších zákazníků, kteří si již u Audi objednali nevšední limuzínu z individuální výroby.

Odborníci investovali do vývoje a výroby neobvykle dlouhé luxusní limuzíny necelý rok. Výsledkem je noblesní unikát, který ve všech kritériích splňuje vysoké standardy sériově vyráběného modelu. Velkou výzvou bylo zajištění bezpečnosti a tuhosti karoserie v rozměru XXL a návrh elegantní siluety.

Audi A8 L extended těží z výhody lehké karoserie sériově vyráběného modelu, která používá koncept prostorového rámu Audi Space Frame a je téměř kompletně zhotovena z hliníku. V rámci zakázkové výroby prodloužili inženýři boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, které slouží také k vedení vzduchu tunelem. Dvojitá zadní stěna odděluje prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Do střechy byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy. Díky těmto opatřením dosahuje torzní tuhost a tuhost v ohybu téměř úrovně modelu A8 L*.

Reprezentativní limuzína ve formátu XXL v decentním metalickém odstínu modrá moonlight přesahuje svým rozvorem a vnější délkou dlouhou verzi modelu Audi A8 v obou případech o 1,09 metru. Aby byl zajištěn harmonický průběh linie střechy, byla kompletní karoserie od střešních sloupků A přepracována. Do střechy integrovali specialisté skleněné střešní okno o délce 2,40 metru, které přispívá k ještě velkorysejšímu vnímání vnitřního prostoru.

Sluneční rolety – pro každou řadu sedadel jedna – zabraňují nadměrnému zahřívání interiéru při intenzivním slunečním záření. Do předních a zadních světlometů jsou integrována malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou.

Všichni cestující sedí v modelu Audi A8 L extended ve směru jízdy. Šest sedadel je čalouněno mimořádně měkkou kůží Valcona v sametově béžovém odstínu. Druhá i třetí řada je tvořena elektricky nastavitelnými samostatnými sedadly. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Pohon unikátní verze modelu A8 zajišťuje motor 3.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem až 440 N.m. Limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Osmistupňová samočinná převodovka tiptronic předává hnací sílu trvalému pohonu všech kol quattro. Za 19“ koly v designu s 15 paprsky je uložena brzdová soustava z modelu Audi S8*, která zaručuje suverénní zpomalení více než šestimetrové limuzíny s pohotovostní hmotností 2418 kilogramů.

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků