Reprezentativní unikát: Audi A8 L extended

U Audi je zákazník pánem – a to i v případech, kdy má skutečně mimořádně neobvyklé požadavky. Aktuálním příkladem je Audi A8*: Na přání jednoho evropského zákazníka vyrobila prémiová značka první individuální limuzínu v královském formátu. S délkou 6,36 metru a rozvorem 4,22 metru nabízí A8 L extended* cestujícím na celkem šesti sedadlech prvotřídní komfort. Tento koncept vyvolal zájem dalších zákazníků, kteří si již u Audi objednali nevšední limuzínu z individuální výroby.

Odborníci investovali do vývoje a výroby neobvykle dlouhé luxusní limuzíny necelý rok. Výsledkem je noblesní unikát, který ve všech kritériích splňuje vysoké standardy sériově vyráběného modelu. Velkou výzvou bylo zajištění bezpečnosti a tuhosti karoserie v rozměru XXL a návrh elegantní siluety.

Audi A8 L extended těží z výhody lehké karoserie sériově vyráběného modelu, která používá koncept prostorového rámu Audi Space Frame a je téměř kompletně zhotovena z hliníku. V rámci zakázkové výroby prodloužili inženýři boční prahy a středový tunel výtlačně lisovanými profily z hliníku, které slouží také k vedení vzduchu tunelem. Dvojitá zadní stěna odděluje prostor pro cestující od zavazadlového prostoru. Do střechy byly integrovány doplňkové hliníkové uzavřené profily kruhového průřezu a příčné výztuhy. Díky těmto opatřením dosahuje torzní tuhost a tuhost v ohybu téměř úrovně modelu A8 L*.

Reprezentativní limuzína ve formátu XXL v decentním metalickém odstínu modrá moonlight přesahuje svým rozvorem a vnější délkou dlouhou verzi modelu Audi A8 v obou případech o 1,09 metru. Aby byl zajištěn harmonický průběh linie střechy, byla kompletní karoserie od střešních sloupků A přepracována. Do střechy integrovali specialisté skleněné střešní okno o délce 2,40 metru, které přispívá k ještě velkorysejšímu vnímání vnitřního prostoru.

Sluneční rolety – pro každou řadu sedadel jedna – zabraňují nadměrnému zahřívání interiéru při intenzivním slunečním záření. Do předních a zadních světlometů jsou integrována malá boční obrysová světla, která jsou u vozidel této délky vyžadována legislativou.

Všichni cestující sedí v modelu Audi A8 L extended ve směru jízdy. Šest sedadel je čalouněno mimořádně měkkou kůží Valcona v sametově béžovém odstínu. Druhá i třetí řada je tvořena elektricky nastavitelnými samostatnými sedadly. Sedadla ve třetí řadě odděluje průběžná středová konzola, doplněná displejem zábavního systému pro cestující vzadu a chladicím boxem.

Pohon unikátní verze modelu A8 zajišťuje motor 3.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem až 440 N.m. Limuzína zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Osmistupňová samočinná převodovka tiptronic předává hnací sílu trvalému pohonu všech kol quattro. Za 19“ koly v designu s 15 paprsky je uložena brzdová soustava z modelu Audi S8*, která zaručuje suverénní zpomalení více než šestimetrové limuzíny s pohotovostní hmotností 2418 kilogramů.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 360 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků