Jak dneska probíhají automobilové soutěže? Tovární týmy svezou své kamiony plné techniky na místo, vybudují klimatizované zázemí pro jedce a do práce vyšlou armádu mechaniků. Není to špatně, jen je to prostě jiné než před mnoha lety v počátcích profesionálního motoristického sportu.
Reportáž ze slavné rally Monte Carlo ukazuje, že tehdy se skutečně závodilo jinak. Posádky se sjely z celé Evropy do Paříže na technickou přejímku (většinou po vlastní ose) a následně se po silnici za veřejného provozu přesunuli na jih Francie k Monaku. Pravda, tehdy nebyl provoz tak hustý jako dnes.
Rally v roce 1956 vyhrála posádka Ronnie Adams/Frank Biggar/D. Johnston s Jaguarem Mark VII, druhý skončil Mercedes-Benz 220 s Walterem Schockem a K.Raebem na palubě a třetí dojelo DKW, které pilotovali M. Grosgogeat a P. Biaginin.