Renm RM580: Porsche 911 Turbo od protinožců

Ladičské firmy zaměřené na modifikace evropských vozů nejsou pouze záležitostí Německa. Sporťáky upravují i v Austrálii.

Příkladem může být společnost s prazvláštním jménem Renm sídlící v Melbourne, jež nyní představila sadu svých modifikací určených pro stuttgartský sportovní vůz Porsche 911 997 Turbo. Novinka nese označení Renm RM580 a nepřekvapí, že její kódové označení más cosi společného s výkonem upraveného motoru v koních.

Standardní hodnoty pohonné jednotky Porsche 997 Turbo jsou působivé, vůz vykazuje výkon rovných 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 650 Nm. U firmy Renm tyto parametry navýšili o 16, resp. 23 % na 580 koní (426 kW) a 800 Nm. O podrobnostech se oficiální prameny nezmiňují, nicméně očekáváme, že těchto zlepšení bylo dosaženo pouze přeprogramováním řídicí jednotky a instalací nového výfukového traktu z nerezové oceli, který navíc řidiči umožňuje regulovat akustický projev motoru.

Po posilovací kúře zrychlí Porsche 997 Turbo Renm RM580 z klidu na 100 km/h za 3,1 s a dosáhne rychlosti 325 km/h. Což bude doszajista stačit na to, aby majitel dostal v Austrálii tučnou pokutu za nezvládnutí řízení jako kdysi Lewis Hamilton...

Drobných změn doznaly též závěsy kol modifikované s ohledem na zlepšení stability při vyšších rychlostech a dostupné v několika provedeních v závislosti na preferencích majitele. Zvenčí si všimneme snad jen výrazných, trojdílných kovaných ráfků, úpravy interiéru se omezily prakticky pouze na zástavbu nového volantu a sady obkladových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Inu, RM580 by v Evropě zřejmě příliš nevyniklo, nicméně u protinožců si své příznivce jistě najde. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renm RM580 is grafem výkonu a točivého momentu upraveného motoru
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků