Ladičské firmy zaměřené na modifikace evropských vozů nejsou pouze záležitostí Německa. Sporťáky upravují i v Austrálii.
Příkladem může být společnost s prazvláštním jménem Renm sídlící v Melbourne, jež nyní představila sadu svých modifikací určených pro stuttgartský sportovní vůz Porsche 911 997 Turbo. Novinka nese označení Renm RM580 a nepřekvapí, že její kódové označení más cosi společného s výkonem upraveného motoru v koních.
Standardní hodnoty pohonné jednotky Porsche 997 Turbo jsou působivé, vůz vykazuje výkon rovných 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 650 Nm. U firmy Renm tyto parametry navýšili o 16, resp. 23 % na 580 koní (426 kW) a 800 Nm. O podrobnostech se oficiální prameny nezmiňují, nicméně očekáváme, že těchto zlepšení bylo dosaženo pouze přeprogramováním řídicí jednotky a instalací nového výfukového traktu z nerezové oceli, který navíc řidiči umožňuje regulovat akustický projev motoru.
Po posilovací kúře zrychlí Porsche 997 Turbo Renm RM580 z klidu na 100 km/h za 3,1 s a dosáhne rychlosti 325 km/h. Což bude doszajista stačit na to, aby majitel dostal v Austrálii tučnou pokutu za nezvládnutí řízení jako kdysi Lewis Hamilton...
Drobných změn doznaly též závěsy kol modifikované s ohledem na zlepšení stability při vyšších rychlostech a dostupné v několika provedeních v závislosti na preferencích majitele. Zvenčí si všimneme snad jen výrazných, trojdílných kovaných ráfků, úpravy interiéru se omezily prakticky pouze na zástavbu nového volantu a sady obkladových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.
Inu, RM580 by v Evropě zřejmě příliš nevyniklo, nicméně u protinožců si své příznivce jistě najde.
Renm RM580 is grafem výkonu a točivého momentu upraveného motoru