Renaultsport Twingo 133 Cup: ještě ostřejší

Renault představuje další pěkně ostrou verzi malého Twinga. To je ještě více upraveno pro vyznavače jízdy na absotluním limitu možností.

Vyznavači kompaktních stíhaček zvaných „hot hatch“ dobře vědí, že Renault patří k těm značkám, jež na ně myslí ve dne v noci. Model Clio Renaultsport 200 dostal záhy zdařilého nástupce v podobě typu Megane RS, nyní je zde nejmenší do party, Twingo RS 133 Cup, jenž se vyznačuje podobnými přednostmi jako jeho předchůdci.

Původní Twingo RS 133 (představili jsme vám jej na tomto místě) do prodejů vstoupilo osazené šestnáctiventilovým čtyřválcem s objemem 1,6 l a výkonem plných 133 koní (97 kW). Twingo RS 133 Cup je však ještě o něco ostřejší, ačkoli jeho výkonové parametry se nezměnily.  
 
Nové Twingo RS 133 Cup osloví zejména ty, kteří se raději pořádně svezou a nepotrpí si příliš na komfortních prvcích výbavy. Paradoxem je, že na rozdíl třeba od podobně ztvárněných sportovních modelů Porsche je v porovnání s výchozím Twingem RS pořizovací cena citelně nižší. Inu u Renaultu přece jen smýšlení poněkud konvenčněji a Cup je levnější kvůli tomu, že postrádá třeba klimatizaci, automatická světla a stěrače, zatmavená zadní okna nebo zadní sedadla s oddělenou regulací sklonu, na jejichž místě se objevuje jednoduchá lavice.

Námísto toho verze Cup přichází s novými, o 10 % tužšími pružinami a tlumiči, o 4 mm nižší světlostí a sedmnáctipalcovými litými koly s nízkoprofilovými pneumatikami Continental Sport Contact3 s rozměrem 195/40. Všechny dílčí modifikace směřovaly k zlepšení jídzních vlastností a snížení těžiště.

Za příplatek lze sáhnout po novém programu Black and White připraveném jak pro Renaultsport 133 Cup, tak i pro dražší Renaultsport 133. V jeho rámci zákazník dostane karosérii lakovanou v bílém odstínu Glacier White, s nímž ostře kontrastují černě lakované obklady zrcátek, zadní spoiler a rámy v předním nárazníku. Za další příplatek mohou být černé i ráfky.   
 
Renault Twingo RS 133 Cup je zatím k dispozici pouze ve Velké Británii. Zde se přijímají objednávky od včerejšího dne a první dodávky se očekávají v listopadu. Snad podobnou kapesní střelou obdaří Renault brzy i nás, kteří jezdíme po opačné straně silnice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renaultsport Twingo 133 Cup
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků