Renaultsport Twingo 133 Cup: ještě ostřejší

Renault představuje další pěkně ostrou verzi malého Twinga. To je ještě více upraveno pro vyznavače jízdy na absotluním limitu možností.

Vyznavači kompaktních stíhaček zvaných „hot hatch“ dobře vědí, že Renault patří k těm značkám, jež na ně myslí ve dne v noci. Model Clio Renaultsport 200 dostal záhy zdařilého nástupce v podobě typu Megane RS, nyní je zde nejmenší do party, Twingo RS 133 Cup, jenž se vyznačuje podobnými přednostmi jako jeho předchůdci.

Původní Twingo RS 133 (představili jsme vám jej na tomto místě) do prodejů vstoupilo osazené šestnáctiventilovým čtyřválcem s objemem 1,6 l a výkonem plných 133 koní (97 kW). Twingo RS 133 Cup je však ještě o něco ostřejší, ačkoli jeho výkonové parametry se nezměnily.  
 
Nové Twingo RS 133 Cup osloví zejména ty, kteří se raději pořádně svezou a nepotrpí si příliš na komfortních prvcích výbavy. Paradoxem je, že na rozdíl třeba od podobně ztvárněných sportovních modelů Porsche je v porovnání s výchozím Twingem RS pořizovací cena citelně nižší. Inu u Renaultu přece jen smýšlení poněkud konvenčněji a Cup je levnější kvůli tomu, že postrádá třeba klimatizaci, automatická světla a stěrače, zatmavená zadní okna nebo zadní sedadla s oddělenou regulací sklonu, na jejichž místě se objevuje jednoduchá lavice.

Námísto toho verze Cup přichází s novými, o 10 % tužšími pružinami a tlumiči, o 4 mm nižší světlostí a sedmnáctipalcovými litými koly s nízkoprofilovými pneumatikami Continental Sport Contact3 s rozměrem 195/40. Všechny dílčí modifikace směřovaly k zlepšení jídzních vlastností a snížení těžiště.

Za příplatek lze sáhnout po novém programu Black and White připraveném jak pro Renaultsport 133 Cup, tak i pro dražší Renaultsport 133. V jeho rámci zákazník dostane karosérii lakovanou v bílém odstínu Glacier White, s nímž ostře kontrastují černě lakované obklady zrcátek, zadní spoiler a rámy v předním nárazníku. Za další příplatek mohou být černé i ráfky.   
 
Renault Twingo RS 133 Cup je zatím k dispozici pouze ve Velké Británii. Zde se přijímají objednávky od včerejšího dne a první dodávky se očekávají v listopadu. Snad podobnou kapesní střelou obdaří Renault brzy i nás, kteří jezdíme po opačné straně silnice...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renaultsport Twingo 133 Cup
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků