Renaultsport R.S. 01 má motor z Nissanu GT-R a bude závodit

Ne, tohle není žádný další nerealistický koncept. Tohle je skutečné auto, které si už teď můžete koupit a od příštího roku s ním můžete závodit v seriálu Renaultsport Trophy, který je součástí kolotoče World Series by Renault.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na rozdíl od většiny podobných nápadů bude tenhle skutečně jezdit závody a už si ho můžete i koupit, jenom zaplatíte asi deset milionů

Tento jednoúčelový závodní speciál pohání přeplňovaný šestiválec Nismo 3,8 l, který najdete také v Nissanu GT-R. Byl ale upraven pro použití v závodním autě, takže má třeba mazání se suchou vanou. Omezovač otáček je nastaven na 6800 ot./min.

Zajímavosti | Retro | Video | Sportovní auta | Nissan | Sport

Video: Nissan vyvenčil legendární modely Skyline GT-R

Tlak přeplňování je regulován tak, aby motor generoval výkon „přes 500 koní“, jak uvádí Renault v tiskové zprávě. Točivý moment prý dosahuje hodnoty 600 Nm, takže se vůz parametry řadí někam mezi kategorie GT3 a DTM. Sedmistupňovou sekvenční převodovku dodává firma Sadev, elektroniku řazení zase vyvinuli technici ZF Race Engineering.

Renault tvrdí, že výkonnost modelu R.S. 01 je spíše blíž k vozům DTM než GT3 a například aerodynamika je tak efektivní, že auto generuje v rychlosti 300 km/h přítlak 1,7 tuny. Ten je prý srovnatelný s monopostem Formule Renault 3.5.

Testy | Renault | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Seat

Duel Seat Leon Cupra vs. Renault Mégane R.S. Cup: Hra o trůny

Celokarbonové šasi spolu se 150litrovou nádrží postavila společnost Dallara podle vzoru formule Renault. Bezpečnost prý odpovídá normám vrcholné kategorie FIA LMP1 pro rok 2014, ocelová ochranná klec je samozřejmostí. Hmotnost vozu nepřesahuje 1100 kg.

O zpomalení se starají karbonové šestipístkové brzdy PFC o průměru kotoučů 380 mm, opatřené závodním ABS. S přilnavostí zadních poháněných hladkých pneumatik Michelin 31/71 R18 zase pomáhá elektronická kontrola trakce. Teď už jen zbývá čekat, jestli se něco podobného, byť v civilizovanějším balení, dostane do sériové výroby.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Thalia 1.39
Rok výroby: 2005
Stav: 170 097 km
Cena: 20 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 39 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků