Renault Zoe ujel za 24 hodin 1618 km

6 komentářů

Pete
18. června • 16:36

Kolik vim Renault je majitelem Nissanu takze nejakej moc velkej rozdil mezi Leaf a Zoe asi nebude zvlast v motoru, je to jen mozna vylepsena verze Leaf.

WinDiesel
18. června • 10:00

Ještě horší než jsme čekali - 85 km na jedno dobití ............
Já bych se tedy těmito výsledky moc nechlubil.
Ale alespoň byla posádka opravdu dobře odpočinutá a vyčůraná a vyvenčená. Beru to jako příspěvek k bezpečnosti - než stačíš začít usínat, vybijou se Ti baterky a stavíš.

ka-r-los
18. června • 11:54

85km na 80%, podle uvedených údajů jel vůz průměrnu rychlostí 107 km/h (1618km/15h)...
Myslím, že docela slušný výkon, když veme v potaz, že v dané rychlosti vykazuje vozidlo vysokou spotřebu (zkušenosti se Smart ED). Elektrická vozidla vykazují nejdelší dojezd v rozmezí 40 - 70km/h, což zde rozhodně nehrozilo.
Navíc nabíjení 30 minut ... popravdě, mi to nepřijde tak hrozné, pokud uvažujete jen městský provoz, zkuste si těch 85km ujet po městě.
...ale opravdu to není na jízdu Praha - Dubrovník ...

Jigg
18. června • 14:57

evidentně to zkoušeli na okruhu, 85 km na nabití by to po městě neujelo. Rozjíždění, kopce, popojíždění to vše si bere svou daň. V reálném provozu je ještě nutné připočíst žrouty typu světla, rádio, klimatizace popř. topení v zimě atd.
Důvod k nějaké velké radosti to rozhodně není.

ka-r-los
18. června • 15:39

Máte osobní zkušenosti s jízdou s VEV (výhradně elektrickým vozidlem)? Narozdíl od benzínového vozu, který vykazuje nejnižší spotřebu právě při jízdě konstantní rychlostí, je daný jízdní profil pro VEV nevýhodný, vysoká rychlost (107km/h), nemožnost rekuperace...
Rozjíždění není takový problém (ano, záběrný proud je vysoký), ale jakmile je vozidlo v pohybu, tak je odebíraný výkon poměrně malý, popojíždění v malé rychlosti není vůbec problém... kopce jsou jiná, ale zde záleží na koncepci vozidla a dostatečně dimenzovaném motoru (65kw je poměrně dost, Smart ED má 30kw).
A když auto stojí, tak odběr činí jen vámi uvedené rádio, světla a topení... Když se použijí kvalitní izolační hmoty, nemusí se moc topit...

Skyline
19. června • 15:06

S tim CEZackym pazoutobishi (nebo mitsoutem?) jsem mel tu cest, nejvetsi zabijakem dojezdu ve meste je topeni a klima. Bagatelizovat tohle nejakym "nemusi se moc topit" je demagogie, jizda v horku jako je dnes bude pri prijemnem klimatu uvnitr velmi kratka, stejne jako jizda v unoru v -15 (pokud auto vubec naskoci, jak psal i nekdo tady ohledne Leafu).

Doporučujeme

Články odjinud