Renault Zoe: další malý elektrikář

Jedním ze čtyř bezemisních konceptů Renault představených ve Frankfurtu je typ Zoe Z.E. Je, jak jinak, trochu šílený...

Tato studie byla postavena s důrazem na pokrytí rostoucí poptávky po ekologických automobilech, které však mají být i pohledné a mají posádce nabídnout radost z jízdy. Vzhled je pochopitelně ryze subjektivním rysem a v otázce technologií a budoucího vývoje je (nebo by spíše měl být) nepodstatným aspektem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Zoe Z.E. je dlouhá 4 100mm, široká 1 800 mm a vysoká 1 500 mm, rozvor náprav pak činí slušných 2 600 mm. O zásobu elektrické energie se starají li-ionové akumulátory, přičemž celá pohonná soustava dává výkon 95 koní (70 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 225 Nm. Nejvyšší rychlost má být 140 km/h, dobu potřebnou pro zrychlení z 0 na 100 km/h zatím Renault tají. Připojená převodovka zajišťuje pouze přepínání mezi pohybem vpřed a vzad.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Zadní část vozu se vyznačuje vysouvacím spoilerem a osvětlením soustavou LED, k vysunutí spoileru dochází při rychlostech nad 90 km/h. Jeho hrana zároveň slouží i jako třetí brzdové světlo, jež je doplněno další sadou LED na hraně „žraločí ploutve“ na střeše. Mezi další pozoruhodné prvky studie Zoe patří speciální, částečně prosklená střecha, jež posádku chrání před zimou i horkem a zároveň dobíjí akumulátory, neboť nese fotovoltaické články ve tvaru plástve.

Vstupy vozduchu po obou stranách karosérie přívádí vzduch k chladičům akumulátorů, přední i zadní sdružené reflektory jsou před drobným poškozením chráněny speciálním polyuretanovým gelem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sedadla i dveře jsou pro cestující vpředu a vzadu konstruovány odlišně. Přední dveře se otevírají šikmo vpřed, zatímco ty zadní se zdvihají přímo vzhůru a umožňují zároveň omezený přístup do zavazadlového prostoru.

Zvláštní pozornost věnovali konstruktéři Renaultu kvalitě ovzduší v interiéru, přičemž spolupracovali s renomovanou společností L´Oréal. Vzduch vstupující do interiéru je tak ihned hydratován, aby nevysušoval sliznice a pokožku cestujících, přičemž jej lze obohacovat o různé parfémy či dezinfekční roztoky, jež eliminují zdraví škodlivé mikroorganizmy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Zoe
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků