Renault Wind: čerstvý vítr z Francie

Renault o svém nejmenším kupé kabrioletu po ženevské premiéře uvolnil další informace. Pojďme si je shrnout a přidat i nové snímky.

Renault již začátkem uplynulého měsíce pustil do světa první oficiální fotografie svého nejmenšího kupé-kabrioletu, který se má stát hitem letošní letní motoristické sezony. Dvoumístný kupé-kabriolet Twingo, který ale na svůj rod jménem příliš neodkazuje, jsme vám částečně představili již v tomto článku, avšak v té době jsme skutečně poznali jenom pár nejdůležitějších informací.

Na úvod si shrňme, že Renault Wind měří na délku pouhých 3,83 m, disponuje pevnou sklapovací střechou, která se složí již za 12 sekund a zavazadlovým prostorem objemu 270 l. Především tyto parametry z něj budou dělat dobrého společníka na kratší výlety ve dvojici. Navíc naladění podvozku si do parády vzala divize Renault Sport, od čehož si majitel může slibovat tužší pružení, přesnější řízení a hlavně trochu lepší vlastnosti na klikatějších silnicích. Výrobce zapracoval i na takových „detailech“ jako je třeba nižší sezení řidiče a spolujezdce připomínající to ve skutečně sportovních vozech.

Model nebude zaostávat ani po motorické stránce, a to i navzdory tomu, že na výběr je pouze ze dvou agregátů. Prvním z nich je 1,2 litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 74 kW/100 koní a maximálním točivým momentem 152 Nm, co je i tak vcelku dostačující. Pro horkokrevnější povahy je připravený 16ti ventilový 1,6 litrový čtyřválec nabízející výkonu 98 kW/133 koní a točivým momentem 160 Nm. Připomínají-li vám tyto parametry už některý z modelů, pak vězte, že ten samý agregát je nabízen u ostrého Twinga RS.

Standardní výbava Renaultu Wind čítá třeba 16-ti palcová kola, předním mlhovky, vyhřívaná zrcátka, či elektricky stahovatelná okna. Za kůži, lesklou černou střechu, či 17-ti palcová kola si už bude muset zájemce připlatit.

Závěrem dodejme, že první kusy tohoto modelu se ke svým majitelům dostanou začátkem léta a při příznivé ceně se vůz má šanci stát opravdu prodejním hitem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Renault Wind
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků