Renault v pohybu: plánuje investice ve výši 5,7 miliardy eur

Francouzská automobilka Renault je připravena investovat do roku 2013 do svých továren 5,7 miliardy eur (137,4 miliardy Kč). Většina z těchto peněz skončí v zahraničí, pouze dvě pětiny investic zůstanou ve Francii.

Renault bude investovat hlavně v Brazílii, Indii a Rusku. Představitelé automobilky očekávají, že na trzích mimo Evropu stoupnou letos prodeje vozů Renault z 37 na 43 procenta. Očividně tak reagují na trend poslední doby. Podle vyjádření mnoha analytiků by totiž neevropský trh s automobily měl v letech 2010 až 2016 expandovat o téměř 50 procent.

Renault nyní buduje novou továrnu v marockém městě Tangiers, která má vyrábět až 350.000 Dacií ročně, stejné množství aut produkuje i rumunská továrna Dacie v Pitesti. V Maroku se budou kompletovat dva nové modely Dacie - od příštího roku rumunská automobilka chystá uvést na trh vůz kategorie MPV a lehké užitkové auto. Oba automobily budou postaveny na platformě Loganu. Mají být o něco větší než model Kangoo.

V příštích letech chce Renault ve Francii vyrábět především dodávky, elektrické vozy a některé luxusní vozy určené pro evropský trh. Výrobu v západní Evropě plánuje automobilka zaměřit hlavně na produkty s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou lehké komerční vozy, elektrické vozy a baterie.

Renault loni prodal rekordních 2,63 milionu osobních a lehkých nákladních vozů, hlavně díky poptávce na rozvíjejících se trzích. Meziročně se prodej zvýšil o 14 procent. Tržby pak stouply o 15,6 procenta na 39 miliard eur (943 miliard Kč).

Klepněte pro větší obrázek


 


 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků