Renault v Anglii končí s prodejem Laguny, Espace a dalších

Slábnoucí libra v porovnání s eurem a klesající zájem zákazníků přivedly britského importéra Renaultu k nevídaně radikálnímu řezu…

Oproti sklonku roku 2008 je nyní anglická libra v porovnání s eurem o zhruba 16 % levnější, což v otázce britského trhu rozhodně mrzí všechny exportující firmy ze zóny platící eurem. Ale v případě Renaultu ve Velké Británii nejde jen o kurz měny, ale také o celkový trend prodejů. Za prvních 11 měsíců letošního roku to zatím vypadá, že Renault v Albionu (který je třetím největším odbytištěm automobilů v Evropě!) utrpěl drtivý propad poptávky o 29 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna / Renault Espace / Renault Modus

Tyto skutečnosti vedly francouzskou automobilku k nezvykle radikálnímu kroku. Tisková mluvčí Renaultu Caroline De Gezelle včera oznámila, že od února příštího roku budou v Anglii zastaveny objednávky na šest modelů. A teď dávejte pozor: jde o Lagunu sedan a kupé, MPV Espace v obou délkách, kompaktní Modus, malý roadster Wind a lehké užitkové vozy Kangoo a Trafic.

Testy | Renault

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Caroline De Gezelle, jež situaci svaluje na přetrvávající ekonomickou krizi, zároveň uvedla, že Renault ve Velké Británii zároveň uzavře bezmála třetinu ze svých stávajících 190 dealerství. Od února si tak budou moci zájemci o nový Renault objednat prakticky jen Twingo, Clio, Mégane a Scénic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo / Renault Trafic / Renault Wind

Britská divize Renaultu ale spěšně připravuje nová opatření, jež by rozhodnutí francouzského ústředí ještě (alespoň teoreticky) mohla zvrátit. Podle magazínu Autocar k nim patří především balíček sestávající ze záruky na čtyři roky/160 000 km, garančních prohlídek na čtyři roky/77 000 km zdarma a čtyřleté silniční asistence.

V další fázi britský Renault spoléhá na novou řadu elektromobilů Fluence EV, minivůz Zoe a veselý městský vozík Twizy. Zřejmě nejvíce toho ale očekává od nové generace řady Clio, jež by měla napravit nelichotivé prodeje generace stávající. Letos se očekává prodej 21 000 vozů, což by bylo o plných 10 000 aut méně než vloni. 
 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků