Renault v Anglii končí s prodejem Laguny, Espace a dalších

Slábnoucí libra v porovnání s eurem a klesající zájem zákazníků přivedly britského importéra Renaultu k nevídaně radikálnímu řezu…

Oproti sklonku roku 2008 je nyní anglická libra v porovnání s eurem o zhruba 16 % levnější, což v otázce britského trhu rozhodně mrzí všechny exportující firmy ze zóny platící eurem. Ale v případě Renaultu ve Velké Británii nejde jen o kurz měny, ale také o celkový trend prodejů. Za prvních 11 měsíců letošního roku to zatím vypadá, že Renault v Albionu (který je třetím největším odbytištěm automobilů v Evropě!) utrpěl drtivý propad poptávky o 29 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Laguna / Renault Espace / Renault Modus

Tyto skutečnosti vedly francouzskou automobilku k nezvykle radikálnímu kroku. Tisková mluvčí Renaultu Caroline De Gezelle včera oznámila, že od února příštího roku budou v Anglii zastaveny objednávky na šest modelů. A teď dávejte pozor: jde o Lagunu sedan a kupé, MPV Espace v obou délkách, kompaktní Modus, malý roadster Wind a lehké užitkové vozy Kangoo a Trafic.

Testy | Renault

Test Renault Wind 1,6 16V: ulítlý větroň

Caroline De Gezelle, jež situaci svaluje na přetrvávající ekonomickou krizi, zároveň uvedla, že Renault ve Velké Británii zároveň uzavře bezmála třetinu ze svých stávajících 190 dealerství. Od února si tak budou moci zájemci o nový Renault objednat prakticky jen Twingo, Clio, Mégane a Scénic.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo / Renault Trafic / Renault Wind

Britská divize Renaultu ale spěšně připravuje nová opatření, jež by rozhodnutí francouzského ústředí ještě (alespoň teoreticky) mohla zvrátit. Podle magazínu Autocar k nim patří především balíček sestávající ze záruky na čtyři roky/160 000 km, garančních prohlídek na čtyři roky/77 000 km zdarma a čtyřleté silniční asistence.

V další fázi britský Renault spoléhá na novou řadu elektromobilů Fluence EV, minivůz Zoe a veselý městský vozík Twizy. Zřejmě nejvíce toho ale očekává od nové generace řady Clio, jež by měla napravit nelichotivé prodeje generace stávající. Letos se očekává prodej 21 000 vozů, což by bylo o plných 10 000 aut méně než vloni. 
 
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků