Renault věří, že nová generace poměrně velkého sportovně-užitkového vozu bude mít u zákazníků větší úspěch než ta první.
Přesně 699 900 Kč je základní cena nové generace vozu Renault Koleos na českém trhu. Zajímavostí je, že v nabídce jsou pouze motory spalující naftu.
Za tuto sumu zákazníci získají vůz v základní výbavě Zen, s pohonem pouze předních kol a se vznětovou šestnáctistovkou. Výbava tohoto vozu ale není špatná. Obsahuje například i sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, LED světla pro denní svícení, mlhovky, rádio, střešní ližiny, tempomat s omezovačem rychlosti, bezklíčkové odemykání a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, střešní ližiny a dokonce i navigaci.
Prostřední stupeň výbavy Intens je dražší o padesát tisíc korun. Auto pak má větší (osmnáctipalcová kola z lehké svítilny), LED přední světlomety, přední i zadní parkovací senzory, parkovací kameru a větší displej multimediálního systému. Je možné jej kombinovat jak se slabším turbodieselem 1,6, tak i s dvoulitrovým agregátem s výkonem 175 koní. Zákazník navíc může volit mezi pohonem 4x2 a 4x4. Za čtyřkolku (pojící se výhradně s dvoulitrovým turbodieselem) se platí u dealerů o sto tisíc korun více. Pokud budete mít zájem o automatickou převodovku CVT připlatíte si dalších padesát tisíc korun.
Vrcholnou verzí je, jak je u Renaultů z poslední doby zvykem, Initiale Paris. Takový vůz má vždy zmíněný dvoulitrový turbodiesel, pohon všech kol a automat. Auto jezdí na devatenáctipalcových kolech, má mimo jiné kožené čalounění sedadel s vyhříváním a ventilováním, elektrické otevírání víka kufru a audiosystém Bose s 12 reproduktory. Cenovka této verze se ovšem nebezpečně přiblížila hranici jednoho milionu korun - přesně na ní stojí částka 979 900 Kč.
Renault Koleos je poměrně velký vůz. Na délku měří 4 673 milimetrů, výška činí 1678 milimetrů a šířka bez zrcátek 1843 milimetrů. Světlá výška vozu, který velkou část techniky sdílí s Nissanem X-Trail, je velmi solidních 210 milimetrů.
Zavazadlový prostor pětimístného automobilu pojme 530 litrů. Hmotnost nejlehčí verze je 1674 kilogramů. Auto může tahat přívěs o hmotnosti až dvě tuny.
Dealeři Renaultu již mohou přijímat objednávky. Do České republiky ovšem první vozy, které se vyrábí v Koreji, dorazí až během září.
Na galerii snímků vozu, které zachycují jeho exteriér i interiér, se může podívat níže: