Renault Twizy, Tazzari, Ligier a golfový vozík v testech Euro NCAP

Na světě jsou další výsledky testů Euro NCAP. Kdo by teď čekal informace o bezpečnosti nejnovějších automobilů na trhu, ten se nedočká. Lidé z Euro NCAP si posvítili na bezpečnost čtyřkolových vozítek, která mohou pro některé zájemce znamenat levnější alternativu k běžným automobilům. Jak ukázal tento test, jejich bezpečnost není úplně přesvědčivá.

Bezpečnost | Video | Sedany | Mercedes-Benz | Hyundai

Euro NCAP: Hyundai i10 za čtyři, Mercedes-Benz třídy C za pět

Protože jde o speciální test, byly upraveny podmínky a tudíž ve výsledcích nenajdete klasické hodnocení pomocí hvězdiček. Místo 64 km/h byla vozítka vyslána proti překážce v rychlosti 50 km/h, přičemž k nárazu došlo celou čelní plochou, nikoliv s přesazením. Nárazovými testy prošly čtyři modely: Renault Twizy 80, Tazzari Zero, Ligier IXO JS a golfový vozík Club Car Villager.

Nejlépe z testu vyšel Renault, který má standardně čtyřbodový bezpečnostní pás a airbag. Celkově dostal šest bodů ze šestnácti při hodnocení čelního nárazu, boční náraz mu vynesl sedm bodů.

Elektromobil Tazzari Zero zvládne až 100 km/h. Při čelním nárazu obdržel čtyři body ze šestnácti, přičemž slabou ochranu vykázala jak oblast hlavy, tak oblast hrudníku. Auto má baterie vpředu i vzadu. Přední akumulátory se posunuly při nárazu výrazně vzad, čímž by došlo k vážném zranění nohou posádky. Při bočním nárazu pro změnu hrozí, že řidič vypadne z auta ven.

Ligier je vozítko, které má benzinový motor o objemu 505 ccm a maximálně se rozjede na 70 km/h. Žádné airbagy k dispozici nejsou, standardem je tříbodový pás. Jeho horní úchyt se ovšem při čelním nárazu utrhl, což samozřejmě znamená vážná poranění pro hlavu i hrudník. Celkem je vůz hodnocen přídělem dvou bodů. Boční náraz vykázal lepší výsledek: 7,9.

A nakonec tu máme Club Car Villager 2+2. Elektrický golfový vozík váží zhruba půl tuny a jede maximálně 35 km/h. I ten byl ale vyslán proti překážce v rychlosti 50 km/h, což má simulovat srážku s protijedoucím vozidlem. Asi nepřekvapí, že je výsledné hodnocení dvoubodové, přičemž při čelním nárazu je slabě chráněna hlava, hrudník i stehna. Při bočním nárazu se nedočkáte žádné ochrany. Hlava řidiče se dostala zcela mimo vozidlo, sedačka byla kompletně posunuta do strany.

Závěr je tedy takový, že podobná vozítka jsou možná bezpečnější alternativou k motocyklům, nicméně Euro NCAP velmi doporučuje připlatit za veškeré bezpečnostní prvky výbavy, které jsou k dispozici.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků