Renault Twizy, Tazzari, Ligier a golfový vozík v testech Euro NCAP

Na světě jsou další výsledky testů Euro NCAP. Kdo by teď čekal informace o bezpečnosti nejnovějších automobilů na trhu, ten se nedočká. Lidé z Euro NCAP si posvítili na bezpečnost čtyřkolových vozítek, která mohou pro některé zájemce znamenat levnější alternativu k běžným automobilům. Jak ukázal tento test, jejich bezpečnost není úplně přesvědčivá.

Video | Bezpečnost | Mercedes-Benz | Hyundai | Sedany

Euro NCAP: Hyundai i10 za čtyři, Mercedes-Benz třídy C za pět

Protože jde o speciální test, byly upraveny podmínky a tudíž ve výsledcích nenajdete klasické hodnocení pomocí hvězdiček. Místo 64 km/h byla vozítka vyslána proti překážce v rychlosti 50 km/h, přičemž k nárazu došlo celou čelní plochou, nikoliv s přesazením. Nárazovými testy prošly čtyři modely: Renault Twizy 80, Tazzari Zero, Ligier IXO JS a golfový vozík Club Car Villager.

Nejlépe z testu vyšel Renault, který má standardně čtyřbodový bezpečnostní pás a airbag. Celkově dostal šest bodů ze šestnácti při hodnocení čelního nárazu, boční náraz mu vynesl sedm bodů.

Elektromobil Tazzari Zero zvládne až 100 km/h. Při čelním nárazu obdržel čtyři body ze šestnácti, přičemž slabou ochranu vykázala jak oblast hlavy, tak oblast hrudníku. Auto má baterie vpředu i vzadu. Přední akumulátory se posunuly při nárazu výrazně vzad, čímž by došlo k vážném zranění nohou posádky. Při bočním nárazu pro změnu hrozí, že řidič vypadne z auta ven.

Ligier je vozítko, které má benzinový motor o objemu 505 ccm a maximálně se rozjede na 70 km/h. Žádné airbagy k dispozici nejsou, standardem je tříbodový pás. Jeho horní úchyt se ovšem při čelním nárazu utrhl, což samozřejmě znamená vážná poranění pro hlavu i hrudník. Celkem je vůz hodnocen přídělem dvou bodů. Boční náraz vykázal lepší výsledek: 7,9.

A nakonec tu máme Club Car Villager 2+2. Elektrický golfový vozík váží zhruba půl tuny a jede maximálně 35 km/h. I ten byl ale vyslán proti překážce v rychlosti 50 km/h, což má simulovat srážku s protijedoucím vozidlem. Asi nepřekvapí, že je výsledné hodnocení dvoubodové, přičemž při čelním nárazu je slabě chráněna hlava, hrudník i stehna. Při bočním nárazu se nedočkáte žádné ochrany. Hlava řidiče se dostala zcela mimo vozidlo, sedačka byla kompletně posunuta do strany.

Závěr je tedy takový, že podobná vozítka jsou možná bezpečnější alternativou k motocyklům, nicméně Euro NCAP velmi doporučuje připlatit za veškeré bezpečnostní prvky výbavy, které jsou k dispozici.

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2006
Stav: 158 570 km
Cena: 35 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 324 km
Cena: 40 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků