Renault Twizy: skútr na čtyřech kolech

Potřetí vám představujeme studii elektrického vozíku Renault. Tento má ze všech představených k realitě asi nejdále.

Skupinu elektromobilů ve stadiu prototypu, které Renault představil ve Frankfurtu a my jsme vám je představili na tomto, resp. na tomto místě, nyní doplňujeme popisem vozíku s názvem Twizy. V základních rysech může vzbuzovat podobnost se Smartem ForTwo, ale vyznačuje se futuristickým a optimisticky laděným inteirérem. Ke specfickým znakům patří též kompletní kryty kol nebo opaleskující bílý lak skeletu karosérie, ale rovněž sestavy proměnných struktur předních a zadních sdružených světel. Ty umožňují zobrazovat „smajlíky“ a další symboly, jež mohou signalizovat okolním řidičům to, co si o nich myslíte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Twizy je určena především obyvatelům měst, dlouhá je tedy jen 2 303 mm, široká 1 132 mm a vysoká 1 476 mm, stopový průměr otáčení tak činí pouhé tři metry díky rozvoru náprav jen 1 695 mm. Rozchod kol na obou nápravách je pak méně než jeden metr. Ačkoli se to na první pohled nezdá, Renault Twizy disponuje i zadním sedadlem, které však svými rozměry připomíná spíše někdejší „místo pro tchýni“, ale jeho výšku lze nastavovat. Zavěšeno je totiž na střeše, takže jeho zdviháním lze zvětšit skromný zavazadelník o 10 litrů na výsledných 60 litrů.

O pohon tohoto vozíku se stará malý elektromotor s výkonem 20 koní (15 kW) a točivým momentem až 70 Nm, jenž je napájen z li-ionových akumulátorů umístěných pod předním sedadlem. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km, nejvyšší rychlost dosahuje 75 km/h. Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při konstrukci studie Renault Twizy se designéři zaměřili především na jednoduchost ovládání, což potvrzuje třeba přístrojový štít přímo před volantem se snadno čitelnými údaji. Důraz byl kladen rovněž na bezpečnost posádky, zvýšená karosérie zde tedy nemá jen úlohu ochrany před rozmary počasí, ale též poslání zviditelnit vůz v provozu. V krátké přídi se našlo místo i na drobnou deformační zónu, boky karosérie jsou pak vyztuženy proti nárazu z boku, řidič má k dispozici airbag ve volantu a další vaky po stranách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Twizy
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků