Renault Twizy: skútr na čtyřech kolech

Potřetí vám představujeme studii elektrického vozíku Renault. Tento má ze všech představených k realitě asi nejdále.

Skupinu elektromobilů ve stadiu prototypu, které Renault představil ve Frankfurtu a my jsme vám je představili na tomto, resp. na tomto místě, nyní doplňujeme popisem vozíku s názvem Twizy. V základních rysech může vzbuzovat podobnost se Smartem ForTwo, ale vyznačuje se futuristickým a optimisticky laděným inteirérem. Ke specfickým znakům patří též kompletní kryty kol nebo opaleskující bílý lak skeletu karosérie, ale rovněž sestavy proměnných struktur předních a zadních sdružených světel. Ty umožňují zobrazovat „smajlíky“ a další symboly, jež mohou signalizovat okolním řidičům to, co si o nich myslíte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Twizy je určena především obyvatelům měst, dlouhá je tedy jen 2 303 mm, široká 1 132 mm a vysoká 1 476 mm, stopový průměr otáčení tak činí pouhé tři metry díky rozvoru náprav jen 1 695 mm. Rozchod kol na obou nápravách je pak méně než jeden metr. Ačkoli se to na první pohled nezdá, Renault Twizy disponuje i zadním sedadlem, které však svými rozměry připomíná spíše někdejší „místo pro tchýni“, ale jeho výšku lze nastavovat. Zavěšeno je totiž na střeše, takže jeho zdviháním lze zvětšit skromný zavazadelník o 10 litrů na výsledných 60 litrů.

O pohon tohoto vozíku se stará malý elektromotor s výkonem 20 koní (15 kW) a točivým momentem až 70 Nm, jenž je napájen z li-ionových akumulátorů umístěných pod předním sedadlem. Dojezd na jedno nabití má činit 100 km, nejvyšší rychlost dosahuje 75 km/h. Výrobce slibuje akcelerační schopnosti na úrovni běžného skútru kubatury 125 ccm, k čemuž přispívá i relativně nízká pohotovostní hmotnost 420 kg. Plné dobití akumulátorů z běžné domácí zásuvky proběhne za 3,5 h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při konstrukci studie Renault Twizy se designéři zaměřili především na jednoduchost ovládání, což potvrzuje třeba přístrojový štít přímo před volantem se snadno čitelnými údaji. Důraz byl kladen rovněž na bezpečnost posádky, zvýšená karosérie zde tedy nemá jen úlohu ochrany před rozmary počasí, ale též poslání zviditelnit vůz v provozu. V krátké přídi se našlo místo i na drobnou deformační zónu, boky karosérie jsou pak vyztuženy proti nárazu z boku, řidič má k dispozici airbag ve volantu a další vaky po stranách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Twizy
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků