Renault Twizy: na podzim od 170 000 Kč

Návrat levných dvoumístných vozíků se blíží. Renault letos začne prodávat futuristický Twizy za konkurenceschopnou cenu.

Automobilka Renault se pokusila sehrát roli „průkopníka slepých uliček“ v posledních letech již několikrát, za zmínku stojí sériové modely Vel Satis, Avantime nebo Sport Spider. S žádným z nich se jí však pověstnou „díru do světa“ udělat nepodařilo (o příčinách nezdarů bychom mohli diskutovat dlouhý čas), i přesto však Renaultu zůstává jistý punc novátorství. Ale doba jde dál a žádá si další radikální řešení. Když na svém stánku na autosalonu ve Frankfurtu roku 2009 vystavil odvážnou studii elektrického „skútru na čtyřech kolech“ jménem Twizy, těžko by kdo hádal, že se dostane do sériové výroby tak brzy. Nicméně je to zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Studie Renault Twizy je určena především obyvatelům měst, dlouhá je tedy jen 2 303 mm, široká 1 132 mm a vysoká 1 476 mm, stopový průměr otáčení tak činí pouhé tři metry díky rozvoru náprav jen 1 695 mm. Rozchod kol na obou nápravách je pak méně než jeden metr. Renault chce s dvoumístným vozítkem na evropské trhy nastoupit již letos na podzim a ceny základního modelu by se měly pohybovat v přepočtu na hladině 170 000 Kč. Cena? Na první pohled překvapivě nízká, ovšem má to háček. Dostanete za ni základní model s elektromotorem o výkonu 5 koní (4 kW), nejvyšší rychlostí 45 km/h a povinností splácet vestavěné baterie, které jsou nejdražší částí každého elektromobilu, částkou 1 100 Kč měsíčně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejvíce by se však mělo prodávat provedení opatřené elektromotorem s výkonem 17 koní (13 kW) a nejvyšší rychlostí 80 km/h s cenovkou 188 000 Kč a měsíčními splátkami za akumulátory ve výši 1 200 Kč. O pohon se v obou případech postará li-ionový akumulátor umožňující jízdní dosah zhruba 100 km a dobití na plnou kapacitu za 3,5 h. Otázkou zůstává, zda se podaří do podzimu vybudovat alespoň základní infrastrukturu pro dobíjení, ale také samotná skutečnost, nakolik se taková investice vůbec vyplatí. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 119 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků