Renault Twingo Trophy: s osmiválcem!

Ve Francii se rodí různé extrémy, společnost Lazareth nyní do Twinga první generace instalovala osmiválcový motor Rover.

Jistě bychom našli ještě bizarnější kreace včetně „kachny“ Citroen 2CV s motorem Ferrari 355, ale osmiválcové Twingo jistě z řady vystupuje. Firma Lazareth, která se zabývá individuálními stavbami automobilů a motocyklů, si vzala do parády nejmenší z Renaultů a před jeho zadní nápravu usadila osmiválec z Range Roveru s objemem 3,5 l a výkonem 180 koní. Tato kombinace byla evidentně inspirována poměrně novým strojem Renault Megane Trophy, ale především několika generacemi modelu Clio V6 Renault Sport. Každopádně se jedná o vůz, s nímž byste se jistě chtěli svézt, ačkoli to celé nějak nedává smysl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Francouzský ladič sáhl po první generaci malého Twinga, jež se do dějin zapsalo jako první jednoprostorový vůz své třídy. Malý čtyřválec z jeho přídě zmizel a o tažnou, tedy vlastně spíše tlačnou sílu se nyní stará osmiválec uložený za předními sedadly. Výkon pramenící z mohutného točivého moment, jímž zmíněný agregát vyniká především, se přenáší na kola zadní nápravy skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je pochopitelné, že přestavba městského minivozu na asfalt trhající sporotvní auto není ničím snadným. Lazareth proto sáhl k použití speciálního trubkového pomocného rámu uloženého v zadní části vozu, prototyp byl rovněž osazen novými závěsy všech kol a brzdami, což citelně rozšířilo rozchod kol na obou nápravách. O kontakt s vozovkou se starají osmnáctipalcové lité ráfky Toora obuté do pneumatik Yokohama s šířkou 230 mm vpředu a plných 320 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Twingo Trophy V8 z dílen Lazarethu se dále vyznačuje matným, šedým lakováním a vylepšeným interiérem s dvojicí sportovních sedadel Momo, jednoduchým volantem bez airbagu a dvojicí nových, sdružených digitálních přístrojů umístěných před volantem a nad středovou konzolí. A kolik za to všechno zaplatíte? V případě zájmu vám Lazareth toto auto postaví za 70 000 Euro. A to jen dokazuje, že hračky velkých kluků jsou velmi drahé...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Trophy
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků