Renault Twingo Trophy: s osmiválcem!

Ve Francii se rodí různé extrémy, společnost Lazareth nyní do Twinga první generace instalovala osmiválcový motor Rover.

Jistě bychom našli ještě bizarnější kreace včetně „kachny“ Citroen 2CV s motorem Ferrari 355, ale osmiválcové Twingo jistě z řady vystupuje. Firma Lazareth, která se zabývá individuálními stavbami automobilů a motocyklů, si vzala do parády nejmenší z Renaultů a před jeho zadní nápravu usadila osmiválec z Range Roveru s objemem 3,5 l a výkonem 180 koní. Tato kombinace byla evidentně inspirována poměrně novým strojem Renault Megane Trophy, ale především několika generacemi modelu Clio V6 Renault Sport. Každopádně se jedná o vůz, s nímž byste se jistě chtěli svézt, ačkoli to celé nějak nedává smysl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Francouzský ladič sáhl po první generaci malého Twinga, jež se do dějin zapsalo jako první jednoprostorový vůz své třídy. Malý čtyřválec z jeho přídě zmizel a o tažnou, tedy vlastně spíše tlačnou sílu se nyní stará osmiválec uložený za předními sedadly. Výkon pramenící z mohutného točivého moment, jímž zmíněný agregát vyniká především, se přenáší na kola zadní nápravy skrze pětistupňovou převodovku s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je pochopitelné, že přestavba městského minivozu na asfalt trhající sporotvní auto není ničím snadným. Lazareth proto sáhl k použití speciálního trubkového pomocného rámu uloženého v zadní části vozu, prototyp byl rovněž osazen novými závěsy všech kol a brzdami, což citelně rozšířilo rozchod kol na obou nápravách. O kontakt s vozovkou se starají osmnáctipalcové lité ráfky Toora obuté do pneumatik Yokohama s šířkou 230 mm vpředu a plných 320 mm vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Twingo Trophy V8 z dílen Lazarethu se dále vyznačuje matným, šedým lakováním a vylepšeným interiérem s dvojicí sportovních sedadel Momo, jednoduchým volantem bez airbagu a dvojicí nových, sdružených digitálních přístrojů umístěných před volantem a nad středovou konzolí. A kolik za to všechno zaplatíte? V případě zájmu vám Lazareth toto auto postaví za 70 000 Euro. A to jen dokazuje, že hračky velkých kluků jsou velmi drahé...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Trophy
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků