Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Francouzská automobilka odhalila na autosalonu v Ženevě třetí generaci svého nejmenšího modelu, který tentokrát přichází s radikální konstrukcí.

Hlavní hvězdou stánku Renaultu na autosalonu v Ženevě je bezesporu nový Renault Twingo. Po bezmála čtyřiceti letech totiž vrací na scénu zdánlivě zapomenutou koncepci: motor vzadu a pohon zadních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo má stejný technický základ jako další generace Smartu

Jistě, Porsche 911 to tak má stále. Podobně Smart. U velkosériového modelu běžného výrobce je ale koncepce „vše vzadu“ raritou. Mimochodem, když mluvíme o Smartu, musíme připomenout, že nové Twingo bylo vyvíjeno společně s jeho novou generací. Jedná se o další z plodů spolupráce mezi Daimlerem a aliancí Renault-Nissan.

Neobvyklá koncepce umožnila konstruktérům navrhnout auto, které při délce 3,58 m dosahuje rozvoru 2,49 m – to je hodnota bezmála na úrovni segmentu nižší třídy. Proto nový Renault Twingo pojme v relativním pohodlí nejen pětici lidí, ale třeba i předměty o délce až 2,2 m. Zavazadelník nad motorem má objem 219 litrů.

Dva motory, oba do litru

Základní pohonnou jednotkou pro nové Twingo bude atmosféricky plněný litrový motor SCe o výkonu 69 koní a točivém momentu 91 Nm. Zajímavěji ale vypadá turbodmychadlem přeplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu zrovna nezáří, ale menší a lehčí Twingo by s ním mohlo působit daleko živějším dojmem. Motory jsou v zádi skloněné pod úhlem 49 stupňů a dodávat se budou s pětistupňovou manuální převodovkou.

Zajímavě je řešeno ovládání médií. Zatímco stále více aut umožňuje ovládat funkce chytrého telefonu přes palubní systém, Renault na to jde obráceně. Palubní systém budete ovládat přes svůj chytrý telefon, který jste předtím spárovali přes Bluetooth a zacvakli do držáku na palubní desce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mladistvý a neagresivní vzhled Twinga pokračuje také v interiéru

Renault tvrdí, že při návrhu nového Twinga se inspiroval první generací z 90. let a také legendárním modelem Renault 5. Předpokládané datum zahájení prodeje zatím neznáme.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek