Renault Twingo se zmenšil zvenku, ale narostl uvnitř; má motor vzadu

Francouzská automobilka odhalila na autosalonu v Ženevě třetí generaci svého nejmenšího modelu, který tentokrát přichází s radikální konstrukcí.

Hlavní hvězdou stánku Renaultu na autosalonu v Ženevě je bezesporu nový Renault Twingo. Po bezmála čtyřiceti letech totiž vrací na scénu zdánlivě zapomenutou koncepci: motor vzadu a pohon zadních kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Renault Twingo má stejný technický základ jako další generace Smartu

Jistě, Porsche 911 to tak má stále. Podobně Smart. U velkosériového modelu běžného výrobce je ale koncepce „vše vzadu“ raritou. Mimochodem, když mluvíme o Smartu, musíme připomenout, že nové Twingo bylo vyvíjeno společně s jeho novou generací. Jedná se o další z plodů spolupráce mezi Daimlerem a aliancí Renault-Nissan.

Neobvyklá koncepce umožnila konstruktérům navrhnout auto, které při délce 3,58 m dosahuje rozvoru 2,49 m – to je hodnota bezmála na úrovni segmentu nižší třídy. Proto nový Renault Twingo pojme v relativním pohodlí nejen pětici lidí, ale třeba i předměty o délce až 2,2 m. Zavazadelník nad motorem má objem 219 litrů.

Dva motory, oba do litru

Základní pohonnou jednotkou pro nové Twingo bude atmosféricky plněný litrový motor SCe o výkonu 69 koní a točivém momentu 91 Nm. Zajímavěji ale vypadá turbodmychadlem přeplňovaný 0.9 TCe. Jeho 90 koní a 135 Nm v Cliu zrovna nezáří, ale menší a lehčí Twingo by s ním mohlo působit daleko živějším dojmem. Motory jsou v zádi skloněné pod úhlem 49 stupňů a dodávat se budou s pětistupňovou manuální převodovkou.

Zajímavě je řešeno ovládání médií. Zatímco stále více aut umožňuje ovládat funkce chytrého telefonu přes palubní systém, Renault na to jde obráceně. Palubní systém budete ovládat přes svůj chytrý telefon, který jste předtím spárovali přes Bluetooth a zacvakli do držáku na palubní desce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mladistvý a neagresivní vzhled Twinga pokračuje také v interiéru

Renault tvrdí, že při návrhu nového Twinga se inspiroval první generací z 90. let a také legendárním modelem Renault 5. Předpokládané datum zahájení prodeje zatím neznáme.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 114 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků