Renault Twingo GT oficiálně, na zadní kola směřuje 110 koní

Bylo jen otázkou času, než se Renault chopí příležitosti a využije unikátní koncepce motoru vzadu s pohonem zadních kol a na základech sériového Twinga přinese sportovně laděnou verzi GT. Výkonovými parametry má sice do tři roky starého konceptu Twin'Run hodně daleko, ale i tak si bezesporu zaslouží vaši pozornost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové rychlé Twingo GT dostalo podle očekávání tříválec 0,9 l s turbem
a výkonem 80 kW (109 k). Technické detaily ale Renault ještě tají

K pohonu slouží vylepšená verze tříválce o objemu 898cm3, který díky přepracovanému přívodu vzduchu a nově naladěné řídící jednotce produkuje 81 kW (110 koní) a 170 Nm. Jiné jsou také převody, takže by auto mělo o poznání ochotněji zrychlovat. Jak moc se to odrazilo na parametrech si ale Renault zatím nechává pro sebe. Ovšem počítejte se zrychlením z 0 na 100 km/h okolo 10 sekund.

Zajímavosti | Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | Renault

Renault Clio R.S.16 oficiálně. Dostal 275 koní z Trophy-R a manuál

Společně s tím došlo na přepracování podvozku, benevolentnějšího naladění se dočkal stabilizační systém a auto nově disponuje variabilním převodem řízení. Hlavními rozpoznávacími znaky Twinga GT jsou sedmnáctipalcové disky, výraznější otvory pro vstup čerstvého vzduchu na bocích, dvě koncovky výfuku a v neposlední řadě také nový odstín laku Piment Orange. Vybírat ale budete moci i ze stávajících Lunaire Grey, Profond Black nebo Glacier White.

V interiéru nebudou chybět oranžové detaily, hliníkové pedály, sportovnější madlo řadicí páky a loga divize Renault Sport. Představení auta se odehraje už za necelé tři týdny na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků