Renault Twingo Gordini RS: zůstalo jen u show

Když Renault sotva před dvěma týdny s pompou oznámil, že oživí značku Gordini jako označení pro přiostřené verze svých sportovních vozů z divize RenaultSport, byla to velká sláva. Nyní přichází zpráva o prvním konkrétním Renaultu RS s označením Gordini a je to trochu studená sprcha, nic sportovnějšího se totiž nekoná.

Jako první ze sportovních Renaultů přišel na přetřes model Twingo RenaultSport 133, který se oblékl do modrého hávu neodmyslitelně spojeným se slavným jménem. Ano, je pěkný a dva bílé pruhy přes něj též. Ano, i upravené nárazníky s černými středy a zvýrazněnými mlhovkami autu seknou, stejně jako bílá zrcátka a zadní spoiler, nebo nová 17" hliníková kola. Ale co dál? Dál nic, Twingo Gordini RS nepřichází s vůbec žádným vylepšením motoru, podvozku nebo brzd, prostě s žádnou technickou úpravou. Zůstalo jen u show a to ja na vůz se jménem Gordini trochu málo.

Renault ještě dodává (na obrázcích to ale neuvidíte), že interiér je vyveden v modro-černém barevném provedení, které zasáhlo prakticy vše od sedadel přes výplně dveří, volant či hlavici řadící páky. A došlo i na bohatší základní výbavu, čítající mj. automatickou klimatizaci, vypínatelné ESP nebo lepší audiosystém.

Závěrem jen připomeňme, že vůz pohání šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,6 l a výkonem 133 koní (97 kW). Ve verzi Gordini se světu představí poprvé naživo 10. ledna 2010 v Atelier Renault na pařížských Champs-Elysées.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Renault Twingo Gordini RS
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků