Renault Twingo: 20 let od zahájení prodejů velkého malého vozu

Dalším letošním dvacátníkem se stává malý Renault Twingo. Na jaře roku 1993 na evropském trhu s malými vozy způsobil pozdvižení.

Teprve nedávno jsme vás informovali o tom, že letos slaví své dvacetiny Ford Mondeo. U Renaultu ale toto jubileum slaví také, v roce 1993 do prodejů uvedli svůj nejmenší model Twingo, který ve výrobním programu nahradil legendární Renault 5. Zadání bylo jasné: postavit malého nástupce „pětky“, který by byl prostorný, zvenčí kompaktní, ale natolik svérázný, aby na trhu neohrozil teprve v roce 1990 představené Clio.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Twingo bylo zprvu k mání jen ve čtyřech barvách

Po takřka čtyři roky trvajícím vývoji byl na pařížském autosalonu v roce 1992 slavnostně odhalen nový Renault Twingo, ale prodávat se začal až na počátku roku následujícího. Vůz nepřipomínal nic, s čím do té doby Renault přišel, a jeho zavalité, boubelaté karoserii se zprvu někteří zákazníci smáli. Pravdou ale bylo, že jeho jednoprostorová karoserie s nezvyklými proporcemi nabízela s ohledem na vnější rozměry až neuvěřitelně mnoho místa pro posádku.

Zajímavosti | Video | Renault

Renault Twingo: reklamní spoty z let 1993 až 2011

První Twingo, dílo týmu Patricka le Quémenta, zároveň vynikalo také jednoduchou palubní deskou s digitálním přístrojovým štítem uprostřed a pásem kontrolek před volantem. Twingo stálo na podvozku s rozvorem náprav 2 345 mm a bylo 3 430 mm dlouhé, 1 630 mm široké a 1 420 mm vysoké. Zavazadlový prostor toho v základním uspořádání mnoho nepojal, ale Twingo přišlo s vymožeností v podobě posuvné zadní lavice, díky níž bylo možno tento prostor snadno zvětšit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér třídveřového, jednoprostorového Twinga byl nečekaně prostorný a variabilní

První vozy byly opatřeny konvenčními, osmiventilovými zážehovými čtyřválci OHV s objemem 1,2 l a výkonem 55 koní, šlo přitom o agregát C3G patřící do řady pohonných jednotek Cléon-Fonte představené už v roce 1962 v Renaultu 8. Vozy byly zprvu k mání pouze ve čtyřech barvách modrá Outremer, červená Corail, žlutá Indien a zelená Coriandre.

Zajímavosti | Retro | Byznys | Fascinace | Renault

Renault v Československu v roce 1991 (prospekt)

V průběhu let první generace Twinga procházela řadou modifikací směřujících ke zvětšení komfortu cestování, snížení spotřeby a zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti. Ve Francii skončila výroba Twinga první generace v roce 2007 a celkem vzniklo přes 2 miliony vozů této řady.
 

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků