Renault Talisman: vlajková loď představena, zatím jen pro Čínu

Automobilka Renault podle očekávání v Pekingu ukázala špičku svého stávajícího výrobního programu.

Ale na žádná překvapení se netěšte. Nový Renault Talisman je, jak jsme vás již informovali, pouze modifikací jihokorejského modelu Samsung SM7 s neslušným obrázkem na masce chladiče. Připomeňme, že značka Samsung patří do aliance Renault-Nissan, což otevírá možnosti obligátního sdílení modelů.

Klepněte pro větší obrázek
Renault Talisman - nová vlajková loď francouzské značky přijíždí z Jižní Koreje

V Evropě se v současnosti prodává Samsung SM3 jako Renault Fluence, Samsung QM5 jako Renault Koleos a Samsung SM5 jako Renault Latitude, který zatím zůstává jeho evropskou vlajkovou lodí. Novinkou se tedy stává Samsung SM7 coby Renault Talisman, který je ale zatím určen výhradně čínským zákazníkům a vyrábět se bude po boku SM7 v Jižní Koreji.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Postavení prestižního modelu odpovídají nejen úctyhodné vnější rozměry, ale také luxusní zpracování interiéru

Jak jsme předpokládali, o pohon pětimetrového tříprostorového sedanu se postarají zážehové šestiválce s objemem 2,5 a 3,5 l. Menší z nich dosahuje výkonu 190 koní (140 kW) a točivého momentu 243 Nm, větší pak 258 koní (190 kW) a 330 Nm. Standardem je pro oba šestistupňová automatická převodovka.

Stále zůstává otázkou, zda se Renault Talisman bude dovážet také do Evropy, kde by mohl obnovit tradici jména Safrane… 

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků