Renault Talisman: „Nová Laguna“ nabízí řízení všech kol a 608 l v kufru

Renault dnes odhalil auto, které v nabídce zaujme místo Laguny. Francouzská automobilka ale nepoužila zavedené jméno, novinka se jmenuje Talisman. Zákazníky chce zaujmout zajímavými jízdními vlastnostmi, bohatou výbavou a prostorným interiérem.

Zajímavosti | Video | Renault | Sedany

Renault Laguna končí. Nástupce se bude jmenovat Talisman  

Renault Talisman je sedan dlouhý 4,85 m, široký 1,87 m a vysoký 1,46 m. Rozvor náprav pak činí 2,81 m. Jen pro srovnání, nový Superb měří na délku 4,86 m, na šířku 1,86 m, na výšku 1,47 m a jeho rozvor náprav dosahuje na 2,84 m. Design francouzské novinky navazuje na poslední modely této značky. Renault pak v tiskové zprávě vyzdvihuje také aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27.

V nabídce najdou zákazníci deset odstínů karoserie a kola ve velikosti šestnáct až devatenáct palců. Vrcholem bude stejně jako u nového Espace provedení Initiale Paris, které může mít jako jediné barvu karoserie Améthyste Black, má jiná devatenáctipalcová kola, čalounění kůží, vyhřívaná sedadla s masáží a další speciality.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman chce zaujmout prostorným i praktickým interiérem. Jeho specialitou v daném segmentu bude řiditelná zadní náprava

Renault slibuje jeden z nejprostornějších interiérů v dané třídě. Cestující vpředu mají prostor pro hlavu 902 mm, vzadu to je podle oficiálních údajů 855 mm. Pro kolena vzadu je připraveno 262 mm. Talisman nabídne také řadu odkládacích přihrádek, které dohromady poskládají objem 25 litrů. Zavazadelník zvládne v základním uspořádání 608 litrů.

Talisman je další z řady modelů postavených na platformě CMF, takže technika vlastně ani příliš nepřekvapí. Nabídka dieselů začíná u motoru 1.5 dCi (81 kW/110 koní) a pokračuje u šestnáctistovek dCi s výkony 96 kW (130 k) nebo 118 kW (160 koní). První dva jmenovaní mají jako standard šestistupňový manuál, který lze vyměnit za šestistupňovou převodovku EDC. Vrcholný diesel bez automatu nekoupíte.

Testy | Renault

Test Renault Espace 1.6 dCi 160 EDC: Všechno je jinak

Benzinové jednotky budou v nabídce dvě a spojeny jsou vždy se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zájemci mohou sáhnout po TCe 200 (147 kW / 200 k), což je přeplňovaná benzinová šestnáctistovka známá třeba z Espace. Druhou možností je TCe 150. Jak má ale Renault ve zvyku, u svých motorů přesný objem (ani žádné další podrobnosti) neuvádí. Pravděpodobně půjde také o šestnáctistovku, nicméně tisková zpráva je obecně na téma technických informací dost chudá a ani o TCe 150 nic bližšího kromě označení nezmiňuje. 

Nový Renault Talisman nabídne řadu asistenčních systémů (adaptivní tempomat, aktivní parkovací asistent, přednárazový systém atd.). K dispozici jsou také adaptivní tlumiče a systém 4Control, tedy řízení zadní nápravy, což v této kategorii nikdo jiný nenabízí. Řidič si navíc prostřednictvím systému Multi-Sense může vybrat jeden z jízdních režimů. Podle konkrétní volby se upraví chování systému 4Control, adaptivních tlumičů, převodovky, řízení, ale také osvětlení v interiéru nebo umělého zvuku motoru. Vše už známe z nového Espace.

Oficiální výstavní premiéra nového Renaultu Talisman je naplánována na zářijový autosalon ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 120 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků