Renault Talisman: Jak si povede proti Superbu, Mondeu nebo Passatu?

72 komentářů

Lipan
23. září • 18:58

Ten Passat má nejlepší název, docela mne udivilo že je nejužší a rozvor taky nejmenší. Nicméně si bude nejlépe držet cenu. Bude to hodně tuhej boj, Zejména Superb a Mondeo, to bude moje cílovka za dva roky, kdy sipro jednoho z dvojice pojedu zase třeba do aaa jako dvouletý auto v plné výbavě. Jsem zvědav jak rychle bude Talisman klesat na ceně. Docela rád bych se v něm projel.

Jenda
28. září • 19:02

Asi tak. Proč se hnát za novým drahým autem, když si ho mnohem levnějc koupim za nějakou dobu v Áčkách nebo jiným bazaru.

pasik
28. září • 18:44

Anebo si počkat a koupit tam jak píšete Passata Highline. Chvíli si ale asi počkat. Na novej jsou stejně čekací doby dost dlouhý.Na Supa je 8 měsíců říkal včera kámoš. To fakt jedu do áček.

Provo
18. září • 17:14

Exteriér je pěkný. Ale ty dieselové motory, které rozhodují o prodejnosti, jsou doslova tragédie. Nejsilnější 1.6 se 118kW to je dnes proti konkurenci od PSA, Fordu, VW nebo i té pitomé Škodovky docela trapas. Testy tohoto motoru v Espace ukazují, že je to dynamicky zcela nedostatečná motorizace pro větší auta. Aby vrcholná motorizace akcelerovala z 0-100 přes 11 sec. to je v roce 2015 totální ostuda
http://auto.sme.sk/c/7910616/test-renault-es... ...
Z porovnání 135 kW TDI se 118 kW dCI plyne, že dCI žere jak prokopnuté a ve zrychlení dostává sodu jak hrom, navíc v lehčím autě
http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2... ...
dCI nestačí ani základnímu 2.0 TDI se 110 kW, varianty 140 a 176 kW v Passatu ho seřežou jak malého psíka a pojedou za méně. Stejně tak dvoulitry v Mondeu, 508 nebo Superbu. Tohle hoši od diamantové řeky nevychytali.

Smx
21. září • 12:55

Ještě koukám na ten odkaz se 135kW Sharanem a to je dobrá komedie pro blbečky - dvoutunový Sharan se 135kW bude na stovce za 7,9s, tak možná ve vlhkém snu koncernového marketingu. Těm 11s u Espace věřím.

Smx
20. září • 13:18

Je fakt, že nějaký silnější (i objemnější) motor by se Espace určitě hodil. Na druhou stranu, většina těch lidí, kteří tady v diskuzi nejvíc vykřikuje, většinou jezdí v nějaké 1.2 TSI a vrcholem je pro ně 2.0TDI v čemkoliv.

Lolek
18. září • 15:40

Ještě bych prosil, zda by se k článku nemohl vyjádřit nějaký odborník a napsat nám, kolik se vejde do škodovky a kolik do renaultu. A popřípadě zda ho škodovka náááhodou nezklamala. :-P

borix
21. září • 10:54

Ty patříš k těm, co budou zarytě tvrdit, že škodovky mají nejlepší kufr, i kdyby tam žádný nebyl, co? Ale ano, ještě jednou se ti tu přede všemi omlouvám, že jsem se negativně vyjádřil o tvé milované a božské značce.

Toper
18. září • 15:42

Zklamat může jen Renault. Maličké motory a jen předokolky na škodovku vůbec nestačí.

jan
17. září • 20:10

Bylo by dobré, kdyby si fotograf vzal příště nějaký polarizační filtr proti odleskům. Na to se nedá dívat!

Kocour
18. září • 19:30

U něčeho to pomůže, ale u kovových částí to odlesky stejně neodstraní.

Driver
17. září • 19:59

Bez cenovky tady není o čem diskutovat. Jestli to bude mít tak luxusní ceny jako Espas, tak Renó nic neprodá. A jestli budou ceny pruměrné tak nebudou opodstatněné (4x4 nebo 2.2 DCI atd. ) A jestli bude Renó nejlevnější, jako byla Laguna, tak potom ok, za ty peníze proč ne.

Franta
18. září • 17:04

Jo, a proto se Espace z 80% prodá ve verzi Initiale... Ty jsi taky znalec. Papírovej, viď. :-D

Toper
18. září • 17:20

Ještě to doplním, za prvni letošní půlrok prodal Renault 6,5 tis Espaců.
Vedoucí koncern VW má na kontě 33,5 tis.

MichalR
21. září • 15:52

Renault prodal 6,5 tisíce svého jednoho modelu. VW není model, ale značka, takže VW prodal dohromady všech svých modelů 33,5 tisíc ? Nebo jen 33,5 tis. Passatů ? Nepřesně uvedená informace.

Sparrow1
18. září • 23:26

VW prodává Espace????

kluc
18. září • 17:43

Ještě doplním, že se začal prodávat v dubnu a těch 6 000 má za 2 měsíce. Ale máš pravdu. Espace není pro každého.

Rüdiger
17. září • 20:06

Oprosti se od CZ optiky :-D Podívej se jaká čísla v prodejích má v Evropě a ve světě RENAULT a jaké škodovka a pak mudruj :-P

Radek
17. září • 19:14

Stále to nechápu ??? proč jediné co se porovnává je kufr....:-/:-/:-/

Henk
17. září • 19:56

Protože v tom je Š Sup nejlepší. A votom to je :-)

borix
18. září • 11:54

Protože škodovky mají papírově největší kufry, které jsou v praktickém využití oproti konkurenci úplně k ničemu. Já blbec jsem taky kdysi dal na parametry a nechal koupit superba. Když se mi kolega s lagunou vysmál do ksichtu, že jeho polonaložený auto jsem do toho nemohl naskládat, došlo mi jak jsem byl naivní.

Toper
18. září • 15:38

Promiň, to co jsi zde doposud napsal, je jen snůška lží a nepravd. Jestli jsi prodejce, tak tomu i rozumím, pokud ne, mohu tě jen politovat. Když už si jdeš koupit auto za tři čtvrtě milionu a neotevřeš u něj před koupí ani kufr, hodně to o tobě napoví.

borix
21. září • 10:51

Ono to bylo trošku jinak. Byl trošku spěch, tak jsem se držel hlavně tabulek a vzhledem k tomu, že jsem před tím jezdil jiným autem, tak mě vůbec nenapadlo se na takovéhle detaily soustředit. Taky se trošku postupem změnilo využití a začal jsem poznávat, že to auto je mnohem méně praktické, než bych čekal. Poučení z toho bylo takové, že u dalšího auta jsem si vše sám přeměřil a vyzkoušel.

Lolek
18. září • 15:29

ááá, tak počtvrté. Ještě to sem napiš asi 20x, aby všichni viděli, jak vypadá mentálně zaostalej řidič B-]

borix
21. září • 10:46

:-) ty seš chudák

pacho
17. září • 19:54

preto, lebo škoda ho má najväčší, a ostatné sa nedá porovnávať.

xXx
17. září • 16:27

v článku je uvedena teorie, nikdo se nazamyslel nad praxí, využitelnost kufru u Superbu je katasrofální díky silně zkosenému zadnímu oknu, dále v článku chybí výška od podlahy ke stropu, pokud by ji mělo nejvyšší Mondeo (je to nejvyšší auto), tak je skuetčná velikost prostoru absolutně opačně od uvedených teoretických čísel největší je tedy Mondeo, Talisman, Superb, Passat

fogel
17. září • 18:39

Přesně tak,z praxe-nezáleží jaký má auto parametrově kufr,ale co do něj potřebuji naložit.

tezkorict
17. září • 13:56

Může být pěkný jak chce, když do toho "nedávají" motor

Smx
17. září • 15:22

Myslíš, že tomu dvěstě koní nebude stačit?

tezkorict
19. září • 10:43

200 koní stačí, ale 1,6 nestačí a to hlavně v Dieselu. Ať se snaží jak se snaží, tak tohle je špatná cesta. Není to problém jen Ranaultu, sklouznou do toho všichni. Viz. Litrový tříválec v Mondeu. To je trend, který se mi příčí. Nepožaduji obrovské motory, ale pod dvoulitr ve střední třídě by jsem nešel, alespoň v dieselu ne. V Benzínu by se ta oturbená 1,6 dala ještě akceptovat. Dieselové 1,6 mi přijde v pohodě jako základ do nižší střední, ale ideál by jsem tam stejně viděl dvoulitr. A motory jako 1,0 a 1,2 by se v nižší střední snad ani neměly objevovat. Ale doba velí jinak. Raději "nahoní" malý motůrek a spotřeba je pak stejná jak u většího, ale výhod většího to nikdy nedosáhne.

Lukáš
17. září • 22:01

Do velkého auta patří velký motor.

borix
18. září • 11:51

Nešťastný trend doby.

Rüdiger
17. září • 13:22

Tak z tohoto výběru jednoznačně RENAULT !

xXx
17. září • 16:28

Proč? Já bych hlasoval pro Mondeo.

Rüdiger
17. září • 17:00

Protože jej pro mne považuji za nejlepší volbu. Tvou je zase Mondeo. ;-)

borix
18. září • 11:50

Mně se líbí obojí - Talisman i Mondeo. Spíš bych počkal na reálné porovnání - pro mě hlavně pohodlí na dlouhé cesty a reálnou využitelnost kufru, prostoru po sklopení sedaček atd.Kdysi jsem se nachytal na superba díky papírovým parametrům a tuhle chybu už znovu neudělám.

Lolek
18. září • 15:28

V jedný diskuzi 3 zdůrazňovat jak je škodovka hrozná a jak tě superb zklamal...
Borix. ty budeš dobrej mentál... :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
borix
21. září • 10:44

Zdůrazňuju to hlavně proto, že v ČR je převážná většina obyvatel členem akční skupiny tvrdící, jak jsou škodovky praktické, spolehlivé a nejlepší, což je samozřejmě obrovský blud. Pokud se tě to nějak dotklo, tak se omlouvám, že pomlouvám tvou milovanou automobilku.

Lukeš
17. září • 11:57

Pěkné a neokoukané, škoda jen že Renault:-D

Sparrow1
17. září • 12:48

Prosím o bližší vysvětlení proč je skoda ze Renault?Vzhledem k firemní flotile Cca 300 vozu Renault od Clia po Lagunu bych to rad věděl 😉

flukes
18. září • 18:05

Máme půl roku 2 Megany a s jedním jsou neustálé problémy, již několik reklamací, čidlo teploty motoru, roletka v kufru, absence CZ menu v 21. století, debilní kontrola tlaku v pneumatikách, povolující se opěradlo řidiče, rozbitá bederní opěrka, tachometr připomíná videohru z 90. let, kvalita výrobků Renault je bídná.

Sparrow1
18. září • 23:24

Mame od roku 2009 asi 80 Meganu a problémy s nima nejsou divny :-)

flukes
20. září • 9:20

Kvalitní Renault neexistuje!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
borix
21. září • 10:41

Kvalitní auto neexistuje, všude se šetří.

Sparrow1
20. září • 10:48

Která značka je podle tebe kvalitní v teto cenově hladině?

q
19. září • 7:45

to je fakt divne, lebo pri 80 autach by nejake problemy boli pri akejkolvek znacke. snad okrem porsche.
takze to je fakt divne, a vychadza mi z toho, ze KLAMES B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Sparrow1
20. září • 10:47

Píšu o nějakých zásadních problémech které znemožní či znepříjemňují jízdu.Skutecne od kolegu nevím o ničem.U tech starších tři let se občas něco vyskytne me třeba měnili ve dveřích pant protože začal klapat jako 120 ale všeobecně s nima nemáme skoro žádné potíže.To co je v příspěvku na který jsem reagoval se proste neděje nevím proč bych mel lhát.

borix
18. září • 11:45

U nás se šíří drby typu, že renault je levný a nespolehlivý a škodováci tomu ochotně věří. Přiznám se, že jsem taky dříve patřil mezi ty ovlivněné blby a k renaultu jsem se dostal náhodou. Po zkušenostech mohu říci, že kvalita je lepší než jsem čekal a dojem kazí jen časté povrzávání v paluovce u starších aut. Spolehlivost je vyšší než u škodovek. Statisticky násobně méně závad, které auto zastaví. Někdy blbne elektronika, ale to je u 7 a více let starých aut, u nových mají jiný systém. Jsou celkově pohodlnější a s lagunou se jezdí mnohem pohodlněji než s passatem - na dlouhé cesty je to nesrovnatelné. Oproti koncernu vyrábí i kombíky, což je velikou slabinou třeba oktávek a superbů - hrb na konci kufru a skok na sklopený sedačky je u auta, kterému chce továrna říkat kombi, obrovská ostuda. U koncernů máte více míst, kam si odložit kafe, do renautů více naložíte (papírově je to naopak, bohužel v praxi je to tragédie). Navíc ty levné interiéry a tvrdé plasty, které cpou i do dražších verzí jsou u koncernů taky trošku výsměchem hodně platícímu zákazníkovi. Motory koncernu jsou kapitola samo o sobě. Nové flusbroky nejsou žádná sláva nikde, ale vw do dotáhl, co se týká trvanlivosti, už trošku za hranu. Po zkušenostech se začínám vw spíš zbavovat, jejich spolehlivost v posledních letech není zrovna příkladná. Za ty peníze bych čekal mnohem vyšší kvalitu.

Jan
17. září • 12:51

Talisman je vzhledem i kvalitou jasně před Mondeem,Passatem,prostě se povedl :-);-)

q
19. září • 7:43

lagunami jazdim 12 rokov, teraz mam 1 rok lagunu III 2.0 dci 150 koni a mozem povedat, ze super auto az na kvalitu. interier paradny, jazdne vlastnosti vyborne, spotreba super. co sa tyka kvality - tak po roku mi uz vrzgaju rozne plasty, a lak na streche ma kazove miesta (nie je odrety, ale vyblednuty a popraskany).
motor zatial drzi (co sa pri rocnom aute da cakat), na lagune predtym mi vydrzal cca 215t km, co je celkom slusne.
spotreba bola okolo 6.5-7 litrov a teraz v lete klesla na 5.5l - co sa mi zda tiez celkom super. dalsia vec co ma trapi je nekvalitne radio a reproduktory. bohuzial sa nedalo vybrat nic lepsie.

Rüdiger
17. září • 13:32

A asi i v bezpečnosti....Mondeo je skoro o 2cm užší, ale ve vnitřní šírce v loktech o 8cm širší....Tzn. že Talisman z každé strany bojuje proti bočnímu nárazu třemi centimetry navíc B-]

Dano1412
18. září • 9:05

no matika niekomu nejde, nie 3 cm ale 5 ;-)

tomáš
17. září • 11:26

Mě se to auto líbí. Pokud bude mít dobrou cenu a neobjeví se nějaká výrazná moucha, tak si ho koupím.

tom
17. září • 19:25

Moucha na kapotě je a dost velká, je to znak :-D . Copak někdo chce jezdit jak pič.s?

WinNatural
26. září • 20:29

Lepší tam mít diamant, který si pouze v ČR pletou s jiným symbolem, byť mu chybí jeho podstatná část, než znak jedné nejmenované prolhané skopčácké automobilky, jejichž produkty v jednačtyřicátém parkovaly zamrzlé před Moskvou :-)))

charaso
18. září • 8:37

tak to potom majitelia mitsubishi maju trojnasobne tazsie

.
18. září • 6:34

on je to tvůj fotr?

Ludek_II
17. září • 22:15

Ty budes bracha Limberskyho,co ?

řidič
17. září • 22:03

tak jste se vyjádřil, že vaše IQ je fakt při zemi....mimochodem, ten znak je už cca 100 let znám jako diamant.

Chizz
17. září • 19:54

Nezlobte se, ale to je dost omezené myšlení. Koupím si horší auto jen proto, aby se ostatním závistivcům líbilo logo značky? To asi ne.

Promo999
17. září • 18:22

Mám teď staršího Mégane a taky asi půjdu do něj. Záleží na ceně.

charaso
18. září • 8:38

sorry, omyl

charaso
18. září • 8:37

tak to potom majitelia mitsubishi maju trojnasobne tazsie

Yard
17. září • 10:05

Po dlouhé době Renault, který má super exteriér, ale ta palubní deska je zvrhlost, Dyť to vypadá otřesně, se snažili napodobid Teslu? Prostor na zadních sedadlech je taky slaboučký. První dojem znamená mezi konkurencí poslední místo...

kluc
18. září • 17:31

Podle čeho soudíš, že je prostor na zadních sedačkách slaboučký. Snad ne dle zdejšího pseudoměření?:-)

borix
18. září • 11:30

Hele, ono to i s praktičností bude asi stejné jako vždy. Škodovky mají papírově vždy navrch, ale naložíte tam nejméně. Když jsem střídal superba s lagunou, tak jsem se o tom mnohokrát přesvědčil. Nejen že škodovka pořád ještě nezačala vyrábět kombíky (i přes to, že tak některá auta nazývá), ale ty věci, co se nakládají jsou vždycky tak nějak špatně naskládatelné do toho jejich výtvoru. O kvalitě cestování bych nediskutoval vůbec. I když se všude tvrdí, jak má superd a passat skvělý podvozek, i přes to z nich vylezete po tisíci odjetých km zmuchlaní jak noviny a z aktuální laguny celkem v pohodě. Jediné v čem jsem poslední dobou moc nenajezdil je mondeo, takže tady nemám žádné srovnání, ale celkem by mě to zajímalo. Nové mondeo se mi celkem líbí a nové auto budu rozhodovat asi mezi mondeem a talismanem. Může někdo, kdo jezdí dlouhé trasy popsat, jaké je?

Ajta krajta
18. září • 15:37

Pokud nazýváš lagunu kombíkem a superb ne, pak doporučuju návštěvu nějakého odborníka a ideálně i CT hlavy.
Měl jsem dvojkovou lagunu a byl to krám že snad i korejci jsou lepší (elektroniku tam dělal snad nějakej mongol). A pak mě švára ukecal, že trojka je už bez chyb. A takovej ksindl už mi do baráku nesmí. Vrzalo to už jako nový, podvozek jako prkno, byly problémy se vtřikováním s když na 60t odešlo turbo, šl ta plečka z domu...

Bobby Deerfield
28. září • 22:08

Kupovals to nový nebo z bazoše?

borix
21. září • 10:39

Do kombíka naložím náklad do kufru tak, že nemusím přehazovat přes nějaký hrb. Když sklopím sedačky, vznikne mi rovná plocha a můžu nechat náklad vyčuhovat z kufru, aniž by se mi lámal přes konec kufru. CT bych ti vážně doporučil. Jinak je hodně známé, že dvojková laguna nebyla, co se týká kvality, zrovna vyhlášená.

Smx
17. září • 10:19

Jenže potom si do něj sedneš a rázem ho zařadíš na první místo. Superb i Mondeo mají interiér příšerný i v nejvyšší výbavě a Passat je někde na půl cesty. B-]

Rossi
17. září • 12:04

Mám v novém Mondeu tento interiér a nemám s tím problém (předtím Mondeo mkIV). Je tam člověk více obklopený palubovkou a středovým tunelem, ale cítím se v tom dobře - celkový dojem mám lepší než z předchozí generace nebo ze superbu předchocí generace (v novém jsem nejel).http://www.auto.cz/test-ford-mondeo-kombi-1-... ...

Doporučujeme

Články odjinud