Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Problém Renaultu Talisman spočívá v pohonných jednotkách, které končí u objemu 1,6 litru. A to jak u zážehové, tak u vznětové varianty. Naftovým vrcholem je verze se dvěma turbodmychadly a výkonem 118 kW (160 koní), o té ale dnes nebude řeč. Na její výkon se každopádně můžou dostat i majitelé skromnější verze s jedním turbodmychadlem a standardním výkonem 96 kW (130 koní).

Testy | Kombi | Renault

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Přesně takový kousek se totiž dostal do rukou belgickému úpravci BR-Performance, který se s oblibou věnuje i velmi výkonným sportovním vozům. Tentokrát si ovšem vzal do parády právě Talisman, kde jeho šestnáctistovka nemusí po stránce výkonu vyhovovat všem majitelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman tak, jak ho dobře znáte.
Jen má pod kapotou místo standardních 130 hned 160 koní

Po úpravě řídící jednotky se však motor dostal na výkon vrcholné vznětové motorizace, takže disponuje parametry 118 kW (160 koní) a točivým momentem 391 Nm, který vzrostl z původních 320 Nm. To je dokonce ještě více, než kolik nabídne klasické biturbo.

Výkonové úpravy přitom Talisman nedává na vědomí, svým vzezřením zůstává věrný svému původnímu designu. Ovšem ani s upraveným motorem nemá příliš ambice soupeřit s konkurenčními sedany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2005
Stav: 162 542 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 129 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 124 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek