Renault Talisman 1.6 dCi může mít po tuningu stejný výkon jako biturbo

Problém Renaultu Talisman spočívá v pohonných jednotkách, které končí u objemu 1,6 litru. A to jak u zážehové, tak u vznětové varianty. Naftovým vrcholem je verze se dvěma turbodmychadly a výkonem 118 kW (160 koní), o té ale dnes nebude řeč. Na její výkon se každopádně můžou dostat i majitelé skromnější verze s jedním turbodmychadlem a standardním výkonem 96 kW (130 koní).

Testy | Kombi | Renault

Rychlý test Renault Talisman Grandtour 1.6 dCi EDC: Parádní auto

Přesně takový kousek se totiž dostal do rukou belgickému úpravci BR-Performance, který se s oblibou věnuje i velmi výkonným sportovním vozům. Tentokrát si ovšem vzal do parády právě Talisman, kde jeho šestnáctistovka nemusí po stránce výkonu vyhovovat všem majitelům.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Talisman tak, jak ho dobře znáte.
Jen má pod kapotou místo standardních 130 hned 160 koní

Po úpravě řídící jednotky se však motor dostal na výkon vrcholné vznětové motorizace, takže disponuje parametry 118 kW (160 koní) a točivým momentem 391 Nm, který vzrostl z původních 320 Nm. To je dokonce ještě více, než kolik nabídne klasické biturbo.

Výkonové úpravy přitom Talisman nedává na vědomí, svým vzezřením zůstává věrný svému původnímu designu. Ovšem ani s upraveným motorem nemá příliš ambice soupeřit s konkurenčními sedany.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků