Renault Symbol: Dacia Logan II pro Turecko a severní Afriku

Značka Renault představila v Istanbulu nový model Symbol. Inu, zas až tak nový není, je to jen upravená Dacia Logan.

Renault Symbol, že vám to nic neříká? Je to jednoduché, pod tímto označením automobilka Renault na vybraných trzích prodává známý malý sedan Renault Thalia. Ale aby to zas až tak úplně jednoduché nebylo, v některých zemích, kde nefiguruje nabídka značky Dacia, prodává mateřský koncern Renault rumunské vozy pod vlastní značkou s kosočtvercem ve znaku. A to je případem také nového modelu na snímcích, který není přes jméno Renault Symbol ničím jiným než novou Dacií Logan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Symbol:| podobnost s Dacií Logan II rozhodně není čistě náhodná...

Nic nového to není, třeba Škoda Felicia Pick-up byla svého času někde prodávána jako Volkswagen a třeba v Číně nesly emblémy Volkswagenu i Superby první generace. Právě dnes na autosalonu v tureckém Istanbulu slaví po boku faceliftovaného modelu Renault Fluence svoji premiéru nový Renault Symbol. Zatímco dosud Symbol vycházel z druhé generace Clia (jež ale stále žije třeba v podobě nového typu Renault Clio Mercosur v Brazílii), ten nový je upravenou verzí sedanu Dacia Logan.

Zajímavosti | Dacia | Premiéry | Design

Dacia Logan a Sandero: další snímky, další informace

Jak asi při pohledu na přiložené snímky tušíte, Renault Symbol se od nové Dacie Logan, jež slavila svoji výstavní premiéru na letošním autosalonu v Paříži, liší pouze kosmetickými změnami. Všimneme si snad jen upravené přední části karoserie s přepracovaným nárazníkem a novou maskou chladiče a kapotou, přičemž dokonce i přední svítilny si zachovaly svůj základní tvar, ovšem jejich vnitřní členění je poněkud jiné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Logan bude jako Renault Symbol prodáván zejména tam, kde značka Dacia nefiguruje

Oficiální snímky interiéru zatím k dispozici nemáme, ale lze předpokládat, že ani na palubní desce či sedadlech se toho v porovnání s Loganem mnoho nezměnilo. Oproti dosavadnímu Symbolu, který byl verzí sedan druhé generace Clia a dvojníkem u nás známé Thalie, bude Renault Symbol v závislosti na zvoleném typu vynikat rozsáhlejší výbavou, jež může zahrnovat také sedmipalcový dotykový monitor zábavního systému s navigací, který zřejmě bude opět převzat z Loganu druhé generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zeměny Symbolu oproti Dacie Lodgy jsou pouze kosmetické, dokonce i přední světlomety zůstaly původní

Ani nabídka pohonných jednotek pro nový Renault Symbol se od Dacie Logan neliší a motory budou výhradně přeplňované. Vybírat tedy bude možno z poměrně moderního zážehového tříválce 0,9 l TCe s výkonem 90 koní (66 kW), točivým momentem 135 Nm a průměrnou spotřebou 5,3 l/100 km a osvědčeného vznětového čtyřválce 1,5 dCi dodávaného ve výkonových verzích 75 koní (55 kW) a 90 koní (66 kW), jež vykazují průměrnou spotřebu 3,9 l/100 km.

Nový Renault Symbol alias Dacia Logan II má být prodáván na tureckém trhu od začátku příštího roku, následovat budou země severní Afriky. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků