Renault spouští webové stránky pro své elektromobily

Francouzská automobilka Renault bere svoji elektrifikační kampaň na poli automobilů opravdu vážně. Přesvědčili jsme se o tom letos ve Frankfurtu, kde představila hned několik svých studií elektromobilů budoucnosti, které jsme vám představili třeba na tomto, tomto nebo na tomto místě.

Nyní spouští tyto internetové stránky, jež se věnují právě elektrické energii pod kapotami automobilů a najdete zde především kreace Fluence, Kangoo, Zoe a Twizzy. Na těchto stránkách se rovněž dozvíme, jakým způsobem se Renault hodlá zasadit o rozšíření elektromobilů v běžném provozu, ale také to, že i Renault chce alternativně prodávat své vozy bez akumulátorů, jež bude možno vzhledem k jejich ceně objednávat, případně pronajímat, odděleně. Platby za baterie a proud mají pak putovat ke konkrétním dodavatelům energie, přičemž jsou zde celkem tři možnosti.

V Evropě má hlavní proud představovat dobíjení z běžné sítě 220V/10 -16A, jež má trvat šest až osm hodin. Druhou možností má být konstituce sítě rychlonabíječek, na kterých dnes pracuje většina větších automobilek a jež má využívát třífázové soustavy 400V/36A, což dobíjecí čas zkrátí na 20 až 30 minut. Třetí možností pak bude výměna celých akumulátorů, která bude dostupná na stanovených místech a nezabere uživateli více než tři minuty jeho (občas) drahocenného času. A to je již doba, kterou lze adekvátně přirovnat k běžnému tankování benzínu nebo nafty. Ale upřímně řečeno, dovedete si v dohledné době představit „tankování“ svého vozu bez toho známého rituálu plného hučení stojanu a zápachu ropných výparů...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z.E.
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 213 884 km
Cena: 55 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 65 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků