Renault spouští webové stránky pro své elektromobily

Francouzská automobilka Renault bere svoji elektrifikační kampaň na poli automobilů opravdu vážně. Přesvědčili jsme se o tom letos ve Frankfurtu, kde představila hned několik svých studií elektromobilů budoucnosti, které jsme vám představili třeba na tomto, tomto nebo na tomto místě.

Nyní spouští tyto internetové stránky, jež se věnují právě elektrické energii pod kapotami automobilů a najdete zde především kreace Fluence, Kangoo, Zoe a Twizzy. Na těchto stránkách se rovněž dozvíme, jakým způsobem se Renault hodlá zasadit o rozšíření elektromobilů v běžném provozu, ale také to, že i Renault chce alternativně prodávat své vozy bez akumulátorů, jež bude možno vzhledem k jejich ceně objednávat, případně pronajímat, odděleně. Platby za baterie a proud mají pak putovat ke konkrétním dodavatelům energie, přičemž jsou zde celkem tři možnosti.

V Evropě má hlavní proud představovat dobíjení z běžné sítě 220V/10 -16A, jež má trvat šest až osm hodin. Druhou možností má být konstituce sítě rychlonabíječek, na kterých dnes pracuje většina větších automobilek a jež má využívát třífázové soustavy 400V/36A, což dobíjecí čas zkrátí na 20 až 30 minut. Třetí možností pak bude výměna celých akumulátorů, která bude dostupná na stanovených místech a nezabere uživateli více než tři minuty jeho (občas) drahocenného času. A to je již doba, kterou lze adekvátně přirovnat k běžnému tankování benzínu nebo nafty. Ale upřímně řečeno, dovedete si v dohledné době představit „tankování“ svého vozu bez toho známého rituálu plného hučení stojanu a zápachu ropných výparů...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z.E.
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků