Renault spouští webové stránky pro své elektromobily

Francouzská automobilka Renault bere svoji elektrifikační kampaň na poli automobilů opravdu vážně. Přesvědčili jsme se o tom letos ve Frankfurtu, kde představila hned několik svých studií elektromobilů budoucnosti, které jsme vám představili třeba na tomto, tomto nebo na tomto místě.

Nyní spouští tyto internetové stránky, jež se věnují právě elektrické energii pod kapotami automobilů a najdete zde především kreace Fluence, Kangoo, Zoe a Twizzy. Na těchto stránkách se rovněž dozvíme, jakým způsobem se Renault hodlá zasadit o rozšíření elektromobilů v běžném provozu, ale také to, že i Renault chce alternativně prodávat své vozy bez akumulátorů, jež bude možno vzhledem k jejich ceně objednávat, případně pronajímat, odděleně. Platby za baterie a proud mají pak putovat ke konkrétním dodavatelům energie, přičemž jsou zde celkem tři možnosti.

V Evropě má hlavní proud představovat dobíjení z běžné sítě 220V/10 -16A, jež má trvat šest až osm hodin. Druhou možností má být konstituce sítě rychlonabíječek, na kterých dnes pracuje většina větších automobilek a jež má využívát třífázové soustavy 400V/36A, což dobíjecí čas zkrátí na 20 až 30 minut. Třetí možností pak bude výměna celých akumulátorů, která bude dostupná na stanovených místech a nezabere uživateli více než tři minuty jeho (občas) drahocenného času. A to je již doba, kterou lze adekvátně přirovnat k běžnému tankování benzínu nebo nafty. Ale upřímně řečeno, dovedete si v dohledné době představit „tankování“ svého vozu bez toho známého rituálu plného hučení stojanu a zápachu ropných výparů...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Kangoo Z.E.
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 152 905 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 139 720 km
Cena: 133 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků