Renault Sport Clio R3: vstupenka na soutěže

Clio RS je neskutečně vydařeným vozem, tak proč toho nevyužít. Automobilka se rozhodla na jeho základu postavit náčiní pro soutěže – výsledkem je verze R3. Pod její kapotou se nachází dobře známý dvoulitrový atmosférický čtyřválec, tentokrát vyladěn na 149 kW/203 k.

Podvozek se samozřejmě dočkal kompletní modifikace a přiblížil se víc k asfaltu. O efektivnější přenos výkonu při výjezdech ze zatáček se bude starat přední diferenciál s omezenou svorností. Samozřejmostí je pak vyhození všeho zbytečného a implementace vnitřního ochranního rámu dle specifikací FIA. Posíleny byly také brzdy.

Renault slibuje minimalizaci nákladů na provoz a pořizovací cena 32 600 Eur rozhodně není přehnaná. Co se týká celkových nákladů při závodu, automobilka zveřejnila částku 17 Eur na každý ujetý závodní kilometr.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Sport Clio R3

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků