Renault se zaměřuje na luxus: Clio RS 197 Lux

Automobily značky Renault s přívlastkem RS rozhodně veských kategoriích nehrají žádné druhé husle. Jinak tomu není ani v případě modelu Clio, jemuž patří přední místo v kategorii nejmenších hot-hatchů. Renault však nyní přichází s trochu netradičnými úpravami a svému ostrému motoru chce dopřát nádech exkluzivity. Zvenčí se o to postarají litá leštěná kola, hliníkové zpětná zrcátka a další drobné detaily. Clio RS 197 Lux je dostupný celkem v pěti barvách karoserie: červené, bílé, černé a dvou odstínech modré.

To zajímavější však čeká uvnitř, jelikož při této edici se automobilka soustředila především na bohatou standardní výbavu. Ta mj. zahrnuje dešťový senzor, natáčecí světlomety, tmavá zadní okna, 60W rádio s MP3 přehrávačem, kožené čalounění a automatickou klimatizaci. Neodmyslitelnou součástí jsou i sportovní koberečky s logem RS a hliníkové ozdobné lišty. Pokud se vám však standardní výbava nezdá být až natolik štědrá, k dispozici je i poměrně široká paleta doplňků, jako třeba elektricky ovládaná panoramatická střecha nebo xenonové světlomety.

Změny pod kapotou nejsou žádné a tak i nadále pohání tohoto prcka dvoulitr s výkonem 145 kW. Renault Clio RS 197 Lux bude prozatím dostupný pouze ve Velké Británii, kde se od ledna bude prodávat za cenu 16 995 liber (zhruba 520 000 Kč).

Klepněte pro větší obrázek
Renault Clio RS 197 Lux
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků