Renault Scénic XMOD: malý crossover představen (25x foto)

Na svůj stánek na březnovém autosalonu v Ženevě přiveze automobilka Renault speciální provedení svého kompaktního MPV Scénic s ambicemi na populární pojmenování crossover.

Zvláště v této cenové hladině je to typický recept: to se vezme nějaký dobře prodávaný model, nasadí se na něj větší kola a střešní ližiny a spodky prahů a nárazníků se obloží černým plastem se stříbřitými detaily, a voilà, je zde nový model připravený do džungle velkoměsta. A Scénic XMOD není v ničem jiný, ovšem jeho poslání je důležitější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Scénic XMOD se oficiálně představí již v Ženevě

Pokud si totiž vzpomínáte, zhruba před rokem jsme psali o tom, že s ohledem na mizerný odbyt v Anglii Renault osekává nabídku modelů, takže Scenic XMOD tam zůstane jedinou verzí řady Scénic. Novinka vychází z modelu Scénic modelového roku 2012 představeného loni v lednu a oficiální výstavní premiéru si odbude na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Testy | Renault | Renault Scénic

Test: Renault Grand Scénic 1.5 dCi EDC – DSG po francouzsku

Na první pohled na modelu Scénic XMOD vynikají hlavně nepatrně zvýšená světlá výška a masivněji působící příď. Na náraznících, prazích, spodních hranách dveří i podbězích kol si všimneme také nezbytných plastových obkladů doplněných matově stříbřitými dekory připomínajícími dodatečnou ochranu podvozku skutečných off-roadů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jednou z nejdůležitějších novinek Scénicu XMOD je trojice režimů protiprokluzové soustavy Grip Xtend

Jak už to u podobných vozů bývá, možnost volby pohonu všech kol chybí, beztak se totiž předpokládá, že tato auta z asfaltu sjedou jen výjimečně. Renault Scénic XMOD se však dočkal instalace soustavy Grip Xtend s otočným ovladačem na středové konzoli před řadicí pákou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě dekoračních panelů na karoserii je specifických rysů modelu XMOD pramálo

Systém Grip Xtend upravuje účinek protiprokluzové soustavy ve třech režimech. V poloze Road se asistent chová jako v běžném voze, režim Expert je vlastně deaktivací a poloha Loose Ground nabízí řidiči maximální asistenci pro dosažení co nejlepší adheze. Tím výčet důležitých odlišností od standardního Scénicu prakticky končí. Paleta nabízených pohonných jednotek a ceny budou zveřejněny v Ženevě.

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků