Renault Scénic a Grand Scénic mají technická data. V základu je 1.2 TCe

Nová generace oblíbených MPV od Renaultu má pocitově blíže ke crossoverům. Nyní máme konečně k dispozici kompletní technická data.

Když se letos na autosalonu v Ženevě představila nová generace Renaultu Scénic, řada motoristických fanoušků zůstala stát s otevřenými ústy. Že by snad francouzská automobilka stejně jako v případě modelu Espace aplikovala styl crossoverů i na tento vůz? Kdepak – podle oficiálních informací značky se stále jedná o ryzí MPV, což dokládá také tradiční verze Grand s prodlouženým rozvorem a lehce „nafouknutou“ zádí. Nyní už máme k dispozici také kompletní technická data.

Video | Premiéry | Renault | Renault Scénic

Nový Renault Grand Scénic je oficiálně tady, i se sedmi sedadly

Verze Grand se představila necelého čtvrt roku pro krátkém Scénicu, co se však motorů týče, přílišné změny nenajdeme. Záměrně uvádíme slovo „přílišné“, protože zatímco základní motor 1.2 TCe o výkonu 85 kW je dostupný pro pěti- i sedmimístné provedení, turbodiesel Energy dCi o výkonu 70 kW se ukáže pouze ve Scénicu. Novinkou je agregát dCi 110 Hybrid Assist, který umí při zpomalování využívat kinetickou energii a využívat ji při zrychlování. Stávající nabídka motorů je platná obecně pro Evropu, každý z vybraných trhů, tedy i ten český, ji ale může dle potřeb omezit.

Renault Scénic a Grand Scénic - techcniká data motorů
Motor 1.2 Tce 115 1.2 Tce 130 Energy dCi 95 Energy dCi 110
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 96/5000 70/4000 81/4000
Točivý moment [N.m/min] 190/2000 205/2000 240/1750 260/1750
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] 185/183 190/188/188 175 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,3/12,4/13,0 11,4/11,1/11,9 13,7 12,4
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,8/6,1 5,8/6,1 3,9 3,9/4,0
*Údaje spotřeby a dynamiky platí pro Scénic/Grand Scénic 5 míst/Grand Scénic 7 míst
Autosalony | Hatchbacky | Premiéry | Renault | Ženeva 2016

Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Vedle základního benzinového agregátu najdeme v nabídce také silnější verzi s 96 kilowatty a 205 newtonmetry, tím to ale hasne. Nehledejte silnou zážehovou šestnáctistovku jako u modelů Talisman nebo Espace (agregát má 147 kW), tady je vrcholem čtyřválec Energy dCi 160 o výkonu 118 kW, který je standardně párovaný s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC. Jde o agregát s nejkratším servisním intervalem z celé nabídky – do servisu budete jezdit každých 20.000 ujetých kilometrů nebo jednou ročně.

Zajímavostí je také objem palivové nádrže - Scénic má pouze 52 litrů, Grand Scénic o litr více. Přitom minulá generace měla v obou verzích 60 litrů.

Renaulty Scénic a Grand Scénic se ukážou ne blížícím se autosalonu v Paříži (varianta Grand jako naprostá novinka, Scénic už po Ženevě v rámci druhé „štace“), do prodeje by měly vstoupit ještě před koncem letošního roku. Základní ceny pro české trh ještě nejsou známé.

Renault Scénic a Grand Scénic - techcniká data motorů
Motor dCi 110 Hybrid Assist Egergy dCi 110 EDC Egergy dCi 130 Egergy dCi 160 EDC
Zdvihový objem [cm3] 1461 1461 1600 1600
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 81/4000 81/4000 96/4000 118/4000
Točivý moment [N.m/min] 260/1750 260/1750 320/1750 380
Převodovka 6M 7A 6M 6A
Max. rychlost [km/h] - 183 190 200
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 12,4 11,4 10,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 3,5/3,5 4,0/4,0 4,5/4,6 4,5/4,7
*Údaje spotřeby a dynamiky platí pro Scénic/Grand Scénic 5 míst/Grand Scénic 7 míst

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 117 526 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 129 244 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků