Renault Sandero Sand up: stylový „tereňák“

Na autosalonu v druhém největším městě Brazílie zazáří kromě žlutého Sandera F1 i jeho zajímavější dvojče do lehkého terénu.

Renault Sandero má v Latinské Americe mnohem větší potenciál než u nás, kde se tento model prodává pod značkou Dacia. Zda je nabízení tohoto vozu v rumunských barvách v našich končinách právě šťastným řešením polemizovat nehodláme, Renault jistě ví, co dělá.

Pro Brazilce je tento vůz jakožto Renault stále atraktivnější, a tak se ho snaží automobilka zviditelnit skrze různé speciální edice a studie. Ta nejnovější chce ukázat, jak může vypadat Sandero stvořeno do lehkého terénu nebo na rozbité silnice a nutno říci, že s původním modelem toho zas moc společného nemá.

Když už jsme načali téma vzhled, Sandero Sand´up zaujme hned několika zvláštními prvky, jako je třeba odnímatelná niklová střecha nebo průhledné boční dveře, díky nimž se zdá být interiér větší a vzdušnější. V studii si místo najdou čtyři lidé, přičemž ti na zadních sedadlech se budou muset „smrsknout”. Na druhou stranu Sandero Sand´up nabízí vskutku slušný zavazadlový prostor. Co se týče dalších úprav, zmínit můžeme třeba rozšířené „odolné“ blatníky nebo zadní sdružená LED světla.

O tom, že vůz má zaujat zejména Jižní Američany svědčí i volba pohonné jednotky, která padla na 1,6 litrový čtyřválec Hi-Flex, který uzpůsoben pro pohon na etanol. S tímto palivem pak dosahuje maximálního výkonu 82 kW. Zda se tento koncept někdy dostane i do sériové výroby není zatím známo, nicméně, na tamním trhu automobilka nabízí podobné, avšak méně extravagantní Sandero Stepway

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Sandero Sand up
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 156 214 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 49 710 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků