Renault Sandero Sand up: stylový „tereňák“

Na autosalonu v druhém největším městě Brazílie zazáří kromě žlutého Sandera F1 i jeho zajímavější dvojče do lehkého terénu.

Renault Sandero má v Latinské Americe mnohem větší potenciál než u nás, kde se tento model prodává pod značkou Dacia. Zda je nabízení tohoto vozu v rumunských barvách v našich končinách právě šťastným řešením polemizovat nehodláme, Renault jistě ví, co dělá.

Pro Brazilce je tento vůz jakožto Renault stále atraktivnější, a tak se ho snaží automobilka zviditelnit skrze různé speciální edice a studie. Ta nejnovější chce ukázat, jak může vypadat Sandero stvořeno do lehkého terénu nebo na rozbité silnice a nutno říci, že s původním modelem toho zas moc společného nemá.

Když už jsme načali téma vzhled, Sandero Sand´up zaujme hned několika zvláštními prvky, jako je třeba odnímatelná niklová střecha nebo průhledné boční dveře, díky nimž se zdá být interiér větší a vzdušnější. V studii si místo najdou čtyři lidé, přičemž ti na zadních sedadlech se budou muset „smrsknout”. Na druhou stranu Sandero Sand´up nabízí vskutku slušný zavazadlový prostor. Co se týče dalších úprav, zmínit můžeme třeba rozšířené „odolné“ blatníky nebo zadní sdružená LED světla.

O tom, že vůz má zaujat zejména Jižní Američany svědčí i volba pohonné jednotky, která padla na 1,6 litrový čtyřválec Hi-Flex, který uzpůsoben pro pohon na etanol. S tímto palivem pak dosahuje maximálního výkonu 82 kW. Zda se tento koncept někdy dostane i do sériové výroby není zatím známo, nicméně, na tamním trhu automobilka nabízí podobné, avšak méně extravagantní Sandero Stepway

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Sandero Sand up
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků