Renault Samsung SM7: další informace o korejském Renaultu

Vlajková loď korejské pobočky francouzského Renaultu se chystá vstoupit na trh. Na první pohled nepříliš zajímavá informace má zajímavé souvislosti. Menší model SM5 se také týkal určitou dobu pouze Asie, jenže pak jej Renault přivedl do Evropy jako model Latitude. Je docela možné, že podobná situace se bude opakovat i v případě SM7.

Samsung SM7 se sice začne prodávat už za týden, kompletních informací jsme se stále ještě nedočkali. Výrobce uvádí, že vývoj trval 32 měsíců a náklady se pohybují v přepočtu kolem pěti miliard. Zákazníci se (prý) mohou těšit na velký sedan, který navíc řidiči přinese zajímavé zážitky (snad bude jezdit lépe než Latitude...).

Tip: Dostane se k nám SM7 jako nový Renault Safrane?

Vůbec poprvé byly zveřejněny fotografie interiéru. Na první pohled to vypadá na luxusní klasiku. Za zmínku stojí například hlavové opěrky podobné tomu, co známe z letadel. Chybět nebude ani obložení z pravého dřeva a hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou najdeme dva benzinové šestiválce. Na výběr je objem 2,5 litru s výkonem 193 koní (točivý moment 243 Nm) nebo o litr větší motor nabízející 258 koní a 330 Nm. Spotřeba slabší pohonné jednotky by se měla pohybovat kolem devíti litrů, 3.5 V6 si řekne v průměru o 10,4 l/100 km. Poháněna jsou přes šestistupňovou automatickou převodovku zadní kola.

Vůz se začne na korejském trhu prodávat v přepočtu s cenou od 480 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 125 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 164 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2012
Stav: 182 936 km
Cena: 180 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků